22 Mart 2017 Çarşamba

Kuş Misali Gaziantep :)

Her zaman olduğu gibi televizyonun karşısında uzanmışım bir akşam elimde telefon instagram da dolaşıyorum... Karnım aç yemekler tam midemden vuruyor. Sonra Gaziantep'ten yemekler videolarını izlerken Kadire öylesine söyledim ' ya Kadir bizde gidelim mi bir hafta sonu ?) Hafta sonu uçuşlara bak o zaman dedi ! Bu ne hız  yahu bakışımı atacaktım ki hiç çaktırmadım  hemennn tamam bakıyorum dedim. İki gün öncesinden aldık ve cumartesi uçtuk... Plan yapsaydık eğer kesin gidemezdik. Sonra youtube dan gurmelerin Gaziantep de nerelere gittiğini izledik ne yenir ne içilir ... Tabi instagramdan bana bu konuda yardımcı olan hatta ayrıntısıyla bütün tavsiyeleri veren güzel insanlar vardı tekrardan çok teşekkür ederim...Eğer böyle geziler yapacaksanız eğer size  tavsiyem önceden gideceğiniz gezeceğiniz yerlerin  planını yapın ve sıralayın yoksa diğer türlü arapsaçı olarak yoruyor. Bizde tam bu şekilde sıraladık...

Attık sırt çantalarımızı havalanının yolunu tuttuk...Yolda döndüm Kadir'e , yemek yemek için gidiyoruz resmen dedim ve uçağa binince bu lafımı yuttum. Çünkü herkes yemek yemeğe gidiyordu :D

En uygun bilet genelde pegasus da oluyor. Su içsen para ama olsun 1 saat su içmeyin bir şey olmaz. Eşimle ben en uygun bilet için genelde Skyscanner uygulamasını kullanıyoruz.

Havalanın da araç kiraladık. Çünkü havalanı şehir merkezine uzak ve araba ile rahat dolaşabilirdik. Her yerin birbirine çok yakın olduğunu bilemezdik tabi ki de ...Tabi taksi ve havaş da vardı.

Hani her şehrin ruhu vardır ya Gaziantep için ilk düşündüğüm 'yorgun' oldu... Neyse işte :)

İlk durağımız Metanet Lokantası oldu. Ooo tanıdık simalar görüyorum burada :D Uçakta gördüğüm insanlar hahah :D Beyran içtik. Hayatımda ilk defa tattım ve çok beğendim. Her şeyi tatmak adına biz eşimle 1 porsiyon söyledik ve iki kişi yedik. Sonra lokantadan çıktığımız an hemen karşısında Metanet Katmer Salonu var. Ooff bence yok denilmeyecek tek şeyy :D Özel ve normal katmer olarak iki seçenek sunuyorlar. Özelde iki kat fıstık oluyormuş ama biz tercih etmedik normal yeterli :D Süt ile yememizi tavsiye ettiler ama ben size etmem. Bence güzel olmuyor. Süt ılık geliyor. Benim için süt ya çok sıcak olacak yada çok soğuk arası yok belkide bu yüzden sevmedim . Neyse benim için Antep te katmer hamuru en güzel açılan yer burası oldu.

Bakırcılar çarşısını ve almacılar pazarını gezdik. Açıkcası bakır konusunda çok efsane şeyler bekliyordum ama biraz hayal kırıklığı oldu benim için. Bir iki tane almak için işte bir şeyler aldım o kadar. Alışveriş yaptığımız bakırcı dükkanında tepsiler ile bütün fincanları devirdim, kırıldılar. Tabi  ben üzgün, dedik telafisi ne kadarsa karşılayalım ama bize cevap şuydu ; sakın öyle bir şey duymamış olalım, olur ne yapalım kırılsın dediler... Üzülsem mi gülsem mi bilemedim çünkü böyle bir cevap beklemiyordum. İnsanları çok cömert elleri çok açıktı. Yinede kırılan fincanlar vicdanımı sızlattı ne yalan söyleyeyim sürekli ahlandım vahlandım. Bakırcılar Çarşısından Almacılar Pazarına...  Almacılar Pazarından hiç bir şey almadım. Çünkü bana salça, baharat vs için çok güzel bir yer tavsiye ettiler gittik oradan aldık sırası geldiğinde yazacağım :D Bence sizde hiç uğraşmayın ve tavsiye ettiğim yere gidin :)

Öğlene kadar yazdıklarım doğrultusunda hareket ettik. Oteli ayarlayalım aklımızdan çıksın dedik. Booking den bakmıştım otellere. Yıldızlara göre sıraladım, merkezi olsun falan filan dedik ve Tuğcan otele gittik. Adam anlatıyor işte biz Antep'in ilk beş yıldızlı oteliyiz şöyle böyle ... Nasıl olsa 1 gece kalacağız dedik odaya bakmadan ayarladık çantaları attık çıktık ! Hiç beğenmedim sevmedim. Neden ? Pis ve tamamen toz kokuyordu. Hatta 23:00 gibi oda değiştirdik. Nefes alamamaya başladım, sesim gitti. Oda kokuyor diyorum Kadire yok ne kokması sen beğenmedin o yüzden söylüyorsun dedi. En son ben kötüleştim odanın değiştirilmesini istedi meğer oda sigara içilebilen bir odaymış. Benim bildiğim yasak ! Her yere leş gibi koku sinmiş öff hatırlamak bile istemiyorum. Kahvaltı falanda yapmadık burada. Sabah eşyalarımızı aldık çıktık.

Öğlen yemeği için durağımız İmam Çağdaş oldu :) Buranın lahmacunu tek kelime ile harika ! On tane olsa art arda yiyebilirim. Sonra Ali Nazik söyledik ama kararsızda kaldık belki iyi bir seçim yapamadık bu konuda :D Sıcak sıcak ekmekler gelince ezme söyledik çünkü enn sevdiklerimden ama beğenmedim tabak öylece geri gitti...  İkram olarak böyle mezeler falan beklentisi içinde olursanız beklemeyin gelmiyor :D Neyse işte oradan yürüyerek Katmerci Zekeriya Usta'nın yerine gittik. Doğrusu yorumlara gidenlere baktığımda çok uzay bir şey bekliyordum. Ama katmer hamuru ancak bu kadar özensiz yapılabilirdi. Malzeme olarak çok lezzetli  bu konuda aksini hiç bir şekilde ifade edemem. Yinede güzel yani :D Ama bir daha gidersem eğer Metanet Katmerde yemeği tercih ederim.

Biber salçası, baharat almak için bir yer önerdiler ve çok memnun kaldım. Dükkanın ismi Almacı Pazarı... Koçak baklavanın olduğu caddenin başında ışıklardan sola döndüğünüzde  hemen sağda kalacak. Sorun size tarif edeceklerdir. O turistik yerlerden ben hiç bir şey almadım. Herşeyi buradan aldım ve herşey nefis. Acı, tatlı biber salçası, baharatları, zahter, antep fıstığı veee cevizli sucuk gittiğinizde aklınızda olsun. Nar ekşisi falanda alacaktım ama belki uçağa almazlar diye alamadım meğer alınıyormuş bagaja verdiğinizde. Eve geldiğimde aldığım malzemelerle beraber kısır yaptım offfff... Türkiyenin her yerine kargo ile sipariş alıyorlar zaten yakın zamanda isteyeceğim:) Sağolsun dediler ne isterseniz göndeririz içli köfteler, yuvalamalar, lahmacunlar ... Sanırım Gaziantep için en değerli yerlerden biri oldu burası benim için. İnstagramda  @gaziantep_almacipazari olarak ulaşabilirsiniz. Sayfa henüz allanıp pullanmamış ama bu yazdığım herşeyi arayarak sipariş verebilirsiniz.

Akşam ki rotamız ise Üçler Kebap Lahmacun Salonu ... Akşam dediğimiz saat 19.00 falan sanırım. Ama in cin top oynuyor sokaklarda. Hatta Kadir'e sordum dışarı çıkmasamıydık niye kimse yok dedim. Yolların, kaldırımların bu derece boş olması tuhafıma gitti ne biliyim :/ Lokantada sadece biz vardık.  Burada da öyle ezmeler , sıcak ekmeğe sürmek için yağlar falan beklerseniz beklemeyin gelmiyor . Şuan olsa da yesem keşke modun da yazıyorum. İnce hamur bol malzeme burada biz lahmacun mu yiyoruz dedirten cinsten. Açıkcası Tokat da bu konuda bol kepçedir. Ama şehirler büyüdükçe porsiyonlar cimrileşiyor sanırım. (İstanbul)

Akşam Simit Fırın'a gittik artık patlıyacağım ama bir görüyüm dedim haha :D Çünkü instagramda sürekli videoları dönüyor bir kaç kişide önerdi haydaa yorumlardada güzel ...  Kurabiye aldık ve hiiiiççççç beğenmedik. Söyleyeceklerim bu kadar boşverin kebaba devam !

Enn son Tahmis Kahvecisine gittik. Menengiç kahvesini önerdiler ben kahveci olmadığımdan eşim tercih etti sevmedi o da içmedi zaten :D Zahter çayı istedim bende . Normalde severim ben rezene seven insanım zahter çayınımı sevmeyeceğim ama işte yer kalmadı :/ İkram olarak gelen kuruyemişleri yedik ne yapalım :D

Geceden tekrar programımızı yaptık ve ertesi gün başladııı...

Dönüş günü; Kadirle karar verdik tek bir yere gidelim ölümüne yiyelim ve İstanbul'a dönelim dedik. Bir güzel aç kalalım diye önce hediyelik baklavalarımızı almak için Koçak Baklava ya geldik. Bence burası en iyisiydi yinede bana bakmayın baklavadan anlamam :D İşte anlamadığım halde çok sevdim yedim.  Sağolsunlar baklavalardan tattırdılar tattırdıkların parasını da almadılar, bazı yerler öyle yapıyormuş daa :/  Ve sizin için istediğiniz her yere baklavayıda kargoluyorlar zaten orada herkes kargo ile her yere gönderim yapıyor bende Tokat'a gönderdim :) Varyaaa en güzeli fıstıklı şöbiyetti bence en iyisiydi içindeki kaymağı bol fıstığı şerbeti baymayan lokmaları offff... Bu konu burada kapansın tamam !

Rota Zeugma Mozaik Müzesi'ne oldu. Müze kartlarımız olduğu için giriş fiyatlarını hatırlamıyorum açıkcası... Yaa muhteşem ... Çingene Kızının gerçeğini fotoğraflardan değil gerçeğini görmek efsane ! Özel :) Üzerine düşen sütunun onu saklaması ile bulunmuş. Labirent gibi bir  karanlık odaya ulaşıyorsunuz. Sadece Çingene Kızı aydınlatılmış biraz ürkütücü bir oda:D Nerede olursan olsun ister sağda ister solda, aşağıda, yukarıda gözleri hep sana bakıyor. Deforme olan mozaikler ve çalınan, kaçırılan ... Hatta Çingene Kızının çıkarılması da ayrı bir hikaye... Adamın biri geliyor ben size bir yer göstereyim diyor. Babam ve ben buradan mozaik çıkarttık sattık diyor. Paraları yokmuş evlenmek için satmışlar falan filan neyse. İçim bir cız etti nasıl satarsınız ! Neyse bulunulan alanda defineciler mi yoksa kaçakçılar mı bilemem delik deşik etmişler. Yarım sütun varmış bir kaldırıyorlar ki hah tam oraya gizlenmiş. Birde dediler ki bazı mozaiklerde işaretler olduğunu ileri sürerek işaretin olduğu düşünülen yerden defineciler define aramışlar. Buldular mı bulmadılar mı bilemem ama bence kesin bulunmuştur.  :P
Sanırım 2,3 saat müzede vakit geçirdik.

Sonraaaa geliyorrr hayal kırıklıkları :D Halil Usta 'ya gidecektik kapalı !

Akşam Simit Fırının orada lahmacun salonu vardı oraya gittik kapalı !

Haydaa acıktık uçak saati yaklaşıyor... Riske gerek yok İmam Çağdaş yolunu tuttuk ! Küşleme, adana, lahmacun ile kebap olayını kapattık... İmam Çağdaşta ayran sunumu beni kalbimden vurdu. Tasla ve kepçeyle getiriyorlar. Kepçeyle içiyorsun :D Sonra buranında baklavasının tadına bakalım dedik. Çok şükür :)

En sonn çaylarımızı yudumlarken bir yağmur yağdı ardında dolu indi. Çay bitiminde havalanının yolunu tuttuk. Pegasusla uçuyorsanız her türlü geçikmeye, inmeme riskine, geç inme ihtimaline hazırlıklı olun. Bizim için en çileli kısım buydu  pöff... Hahah birde uçakta herkes baklavasına sahip çıksın karışabilir :D Herkesin elinde baklava çantaları ne biliyim çok enteresan olmasa da hoşuma gitti :D

Bencee Gaziantep 'te  kalmaya gerek yok. Sabah erkenden gidin ve akşam dönün. Arabanız varsa Sabiha Gökçen  Havaalanın orada İspark var ve havaalanına 5 dakika yok bile. İsparkın servisi ile havalanına gidebilirsiniz . Dönüşte aynı şekilde. İki günlük park ücreti 16 tl olarak ödedik. Toplu taşımaları kullanmaktansa bence araba kiralayın, makul fiyatlara bulabilirsiniz. Her yer birbirine yakın gözünüz korkmasın o yüzden rahatlıkla kaybolsanız bile illaki yol iz bulursunuz. Ama en büyük teşekkürü navigasyona yapıyorum. İyiki varsın bazen abuk sabuk yollardan götürsende :D