19 Ekim 2017 Perşembe

İrmik Helvası

Malzemeler;

200 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım.

1,5 su bardağı irmik
100 gr tereyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı şeker
25 veya da 50 gr çam fıstığı
1 paket vanilya
Üzeri için 1 çorba kaşığı şeker

Derin bir kase içerisinde süt, su, şeker ve vanilyayı bir çırpıcı yardımı ile karıştırın.

Tereyağını tencereye alın ve fıstıkları ekleyin. Fıstıkların renkleri hafif koyulaşacak kadar kavurun. İrmiği ekleyin ve kısık ateşte çiğ rengi gidecek şekilde yavaş yavaş kavurun. İrmiği kavurmak 30 dakika kadar bir süre sürüyor. İrmiğin rengi koyulaştığında sıvı karışımı ekleyin tabi bu arada sürekli irmiği karıştırın. Güzelce karıştırın ve hava kabarcıkları çıkmaya başladığında tencerenin kapağını kapatın. Sıvı karışımı çekmesi için biraz bekleyin çektiğinde ocağın altını kapatın. En son 1 çorba kaşığı şeker serperek karıştırın ve  dinlenmeye bırakın.
Tamamdır afiyet olsun :)

13 Ekim 2017 Cuma

Çikolatalı Toplar






Kaç gündür aklımda bugün yarın derken sonunda yaptım. Eee pratik hazır kekler var ama kullanmak tercihim değil. Bir kek çırpmak zor olamaz aslında ama şu sıralar benim için çok zor :D  Neyse yaptım oldu ...

Daha önce ne bayat kek ile ne de hazır kek ile yaptım. Bu yüzden vereceğim ölçüler fırından taze çıkmış dokusu nemli bir kek için. 

18 cm lik çember kalıp kullandım ama siz farklı bir kalıp kullanabilirsiniz. Bu seferde pişme süresi değişecektir. Bu yüzden kontrollü bir şekilde pişirin.

Keklerin içerisine kuruyemişler, kuru meyveler, aromalar ekleyebilirsiniz. Herkesin hayal gücüne ve damak tadına kalmış durumda... Ben kabaca size temelini yazıyorum:D

Malzemeler

(200 ml lik su bardağı ölçüsü)

2 adet oda sıcaklığında yumurta
100 gr şeker (1 su bardağından 2 parmak eksik)
100 gr sıvıyağ 1 su bardağından 2 parmak eksik)
120 gr süt (1 su bardağından 2 parmak eksik)
30 gr kakao ( 2 tepeleme çorba kaşığı)
125 g un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Kek Hamurunu Karıştırmak İçin;

20 gr sütlü çikolata
40 gr bitter çikolata
100 ml krema

Kek Topları Bulamak İçin;

100 gr sütlü çikolata
Toz antep fıstığı



18 cm lik çember kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirdim.

Şekeri ve yumurtayı krema kıvamına gelecek şekilde çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyerek bir çırpıcı yardımı ile karıştırın. Bütün kuru malzemeleri de eleyerek ekleyin ve homojen şekilde karıştırın.
Kek hamurunu kalıba boşaltarak doğru fırına. 180 derecelik fırında alt üst  30-35 dakika kadar pişirin. Tabi bir kürdan testi şart :D

Kek piştikten sonra bırakın soğusun... Bu arada çikolataları benmari olarak eritin. Soğuyan keki eliniz ile ufalayın. Robota falan gerek yok kek taze olduğu için saniyelerinizi alıyor parçalanması. Çikolata ve kremayı ekleyerek güzelce yoğurun ama çokta değil birleşsin yeter.

Tepsinize yağlı kağıt serin ve ceviz büyüklüğünde hamuru yuvarlayın. Aralıklar ile tepsinize dizin ve buzdolabında 15 dakika kadar dinlendirin. Böylelikle daha kolay çikolataya bulanacaktır.

 Bu arada 100 gr sütlü çikolatayı benmari olarak eritin ve oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Kek topları 2 çatal yardımı ile çikolataya bulayarak tepsiye tekrar dizin. Tabi bunu yaparken çatalda biraz bekletin ki fazla çikolata aksın. Ben birazını toz antep fıstığına buladım. Siz istediğiniz gibi yapın. Canınız nasıl istiyorsa öyle yapın :D Fındık olur fıstık olur ceviz, badem olur her şey olur.




4 Ağustos 2017 Cuma

Atom Kek :)




Bu sıralar her şeye isyanım var ! Televizyonlardaki 3 kuruşluk programlara ... Her şeyin normale indirgenişine... Çocuklara oyuncak diye silah alınmasına... Mahalle aralarında patlatmalarına... Sonra birde ne duyayım biz asker uğurluyoruz diyerek silah patlatarak oyun oynamalarına... Tabi nereden gördüler tabi ki asker uğurlayanların da silahlar patlatarak,  yolları kesip arabalardan fışkırmalarından... Yeter mi yetmezzzz... Kentsel dönüşüm diyerek yapılan evlere o evleri yaparken beynimizi tüketmelerine... İsyanım varda var ... Kimin umurundaysa eğer var !



10 Temmuz 2017 Pazartesi

Zeytinli Açmalar ...








Peynirli, patatesli, çikolatalı, tahinli, zeytinli... Herkes farklı sever. Bu yumuş yumuş açmalar efsane oldu.
Ben pastahane  işleri olanları sevmem çünkü çok kötü yumurta kokarlar... Lokmalarında o tadı alıp kokuyu hissettiğinde ki mide bulantısı bence çok kötü... Nimete asla kötü demem denilmez çünkü ama insan eliyle nasıl yaptıklarını anlamadıklarım o kokular insanı itiyor. Ev yapımı olanlarda da kokuyor ama o iticilikte olmuyor. 

Birde sevdiğim bir olay var bilmem sizde katılır mısınız. Hani fırından sıcak sıcak çıkar poğaçalar, açmalar kokusu offf jet hızıyla yayılır bütün odaları buram buram doldurur. Sonraaa dayanamaz sıcak sıcak bir tane yersin offf tabi bir güzel midene oturur ama olsun:) Birdi, ikiydi dur üç tamam doydum dersin patlıycam çatlıycam o doyurucu şişkinlik hissiyle kıvransan da bence özet olarak mutluluğun tanımlarından :) Eee böyle tıka basa doymuşluk hissiyle uyursan da kaçınılmaz kabuslara hazır olmakta gerekir haha :D

Hemen tarifi yazıyorum. Bence kesin deneyin çok seveceksiniz hatta bu hamurla istediğiniz şekilleri istediğiniz malzeme ile yapabilirsiniz. Zaten eminim çoğu kişinin bildiği tarif. Klişedir ama on numaradır :)



Malzemeler;

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yaşmaya
un
2 çorba kaşığı kadar tereyağ (oda sıcaklığında)
Zeytin ezmesi


Üzeri İçin;

1 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı pekmez
Çörekotu, susam


Süt, maya ve şekeri öncelikle karıştırarak 10 dk kadar bekleyin.  Suyu, sıvıyağını ekleyerek karıştırın. Kontrollü bir şekilde alabildiği kadar unu ekleyin unla beraber tuzuda ekleyin.  Hafif ele yapışan yumuşak bir hamur yoğurun. 45-50 dk kadar üzerini kapatarak mayalanmasını bekleyin.

Mayalanan hamuru tezgahı unlayarak alın. Küçük limon kadar bezelere ayırın ve yuvarlayın. Tezgahı hafif unlayın bir çay kaşığı kadar tereyağı ile bezeyi açın. Zeytin ezmesini sürün ve rulo şeklinde hamuru sarın ve iki ucunu birleştirin. Helezon şeklinde iki ucundan çevirerekten birleştirebilirsiniz



Yağlı kağıt serilmiş tepsiye açmaları aralıklı olacak şekilde yerleştirin. Yumurta sarısını, sıvıyağı ve pekmezi bir kasede karıştırarak açmaların üzerlerine sürün. En son olarak çörek otu ve susam serpin ...

Afiyet Olsun..


27 Mart 2017 Pazartesi

Özgür Browniiiiiiiiiii... yok mu arttıran ?






Yapsam mı yapmasam mı ? Yaparsam neyli olsun? Off bir dilimi kim bilir kaç kalori ... Hesaplasam mı ?  Hayır hesaplarsam yapmam ...Fıstık ezmesine taktım zaten bu aralar... Browni de güzel olur mu? Ama ben browniyi vişneli seviyorum. Kadir de oreolu... Fıstık ezmesi de çikolata ile uçlarda olur ya... Kafa konuşmalarım bittiğinde browni yapmaya başladım...

Dokusu klişe.. Nasıl seversiniz bilmiyorum çünkü herkes farklı seviyor ama bence genelde herkes vişneli seviyor .Tatlı-ekşi uyumu dediğin bir nevi sonsuz aşk zaten.

Tamam herşey hazır da şimdi ben nasıl yapacağım ? Amannn Büşra sen küçükken ekmek arası elma hoşafı yiyen insansın karıştır gitsin. Kır zincirleri boşver kuralları kafana göre takıl. Kime ne ? :D Buyur Kadirciğin oreolu dilimler senin, fıstık ezmeli vişneli tarafta benim. Misafir varsa onların kısmetine artık ne taraftan kesersem :D

Güzel bir browni yemek istiyorsanız eğer kaliteli tereyağ ve çikolata lazım... Fırın da pişirme süresi önemli ... Piştikten sonra oda sıcaklığında soğuması önemli... Bu şekilde daha güzel dilimler elde edersiniz.Hatta bir gün sonra daha lezzetli ve kıvamlı oluyor.

22 Mart 2017 Çarşamba

Kuş Misali Gaziantep :)





Her zaman olduğu gibi televizyonun karşısında uzanmışım bir akşam elimde telefon instagram da dolaşıyorum... Karnım aç yemekler tam midemden vuruyor. Sonra Gaziantep'ten yemekler videolarını izlerken Kadire öylesine söyledim ' ya Kadir bizde gidelim mi bir hafta sonu ?) Hafta sonu uçuşlara bak o zaman dedi ! Bu ne hız  yahu bakışımı atacaktım ki hiç çaktırmadım  hemennn tamam bakıyorum dedim. İki gün öncesinden aldık ve cumartesi uçtuk... Plan yapsaydık eğer kesin gidemezdik. Sonra youtube dan gurmelerin Gaziantep de nerelere gittiğini izledik ne yenir ne içilir ... Tabi instagramdan bana bu konuda yardımcı olan hatta ayrıntısıyla bütün tavsiyeleri veren güzel insanlar vardı tekrardan çok teşekkür ederim...Eğer böyle geziler yapacaksanız eğer size  tavsiyem önceden gideceğiniz gezeceğiniz yerlerin  planını yapın ve sıralayın yoksa diğer türlü arapsaçı olarak yoruyor. Bizde tam bu şekilde sıraladık...

25 Şubat 2017 Cumartesi

Çikolatalı Mermer Kek (Pamuk kıvamında)



Tost diye sayıklayarak uyandığım pazar sabahından herkese günaydınn... :) Blogda ki hamburger ekmeklerinden yapıyorum şuan hamurum mayalanmasını bekliyorum. Sonrası tost tost tosssstt... Bu arada kek tarifini yazayım dedim yoksa fırsat bulamıyorum. Sonra uzuyor uzuyorr ben tarifi kaybediyorum nasıl yaptım hatırlayamıyorum falan filan işte . Kek kalıbı çok güzel değil mi ya :D Konudan konuya atlamada bir numarayım :D  hahah dayanamayarak bir kek daha yaparım da evdekiler bitmedi :D Benim yerime güzel pazarda siz bir kek çırparak atın fırına sarsın evinizi mis gibi koku demleyin çayınızı uzatın ayaklarınızı offff ... iyi günler :)

Kek kalıbı sevdasına ikinci denemem . Bu sefer mermer kek yaptım. Çikolatası olmazsa olmaz ! Aslında şuan benim fırının patladıktan sonra iyice beyni yandı. Arçelik muhteşem şekilde patlayan cama yeni cam takarak çözüm buldu. Kutluyorum ! Patlıyor ki bu fırında sorun var yeni cam takarak kısa yoldan işi çözdüler. Vee fırın muhteşem şekilde hava alıyor. Kekler kabarıyor sonra bir çöküş devrine giriyor. Neyse işte sinirim bozuluyor...

Bu keklerde aroma olmazsa çok yavan geliyor o yüzden portakal yada limon kabuğu rendesi olmadan asla yapmıyorum. Yenilmiyor da zaten . Benmari eritilmiş çikolata da olmazsa olmazımız. Siz seviyor musunuz bilemiyorum ama bu kekin üzerindeki çikolata ile biz yetinmedik. Tekrardan çikolata eriterek dilimlerin üzerine sürüyoruz yada sürüyorum fark etmez :D O hani limon portakal tadı ile çikolata birleşiyor ya birde kekin dokusuyla efsane bir lezzet oluyor. Heh işte ben onu seviyorum.