25 Şubat 2017 Cumartesi

Çikolatalı Mermer Kek (Pamuk kıvamında)



Tost diye sayıklayarak uyandığım pazar sabahından herkese günaydınn... :) Blogda ki hamburger ekmeklerinden yapıyorum şuan hamurum mayalanmasını bekliyorum. Sonrası tost tost tosssstt... Bu arada kek tarifini yazayım dedim yoksa fırsat bulamıyorum. Sonra uzuyor uzuyorr ben tarifi kaybediyorum nasıl yaptım hatırlayamıyorum falan filan işte . Kek kalıbı çok güzel değil mi ya :D Konudan konuya atlamada bir numarayım :D  hahah dayanamayarak bir kek daha yaparım da evdekiler bitmedi :D Benim yerime güzel pazarda siz bir kek çırparak atın fırına sarsın evinizi mis gibi koku demleyin çayınızı uzatın ayaklarınızı offff ... iyi günler :)

Kek kalıbı sevdasına ikinci denemem . Bu sefer mermer kek yaptım. Çikolatası olmazsa olmaz ! Aslında şuan benim fırının patladıktan sonra iyice beyni yandı. Arçelik muhteşem şekilde patlayan cama yeni cam takarak çözüm buldu. Kutluyorum ! Patlıyor ki bu fırında sorun var yeni cam takarak kısa yoldan işi çözdüler. Vee fırın muhteşem şekilde hava alıyor. Kekler kabarıyor sonra bir çöküş devrine giriyor. Neyse işte sinirim bozuluyor...

Bu keklerde aroma olmazsa çok yavan geliyor o yüzden portakal yada limon kabuğu rendesi olmadan asla yapmıyorum. Yenilmiyor da zaten . Benmari eritilmiş çikolata da olmazsa olmazımız. Siz seviyor musunuz bilemiyorum ama bu kekin üzerindeki çikolata ile biz yetinmedik. Tekrardan çikolata eriterek dilimlerin üzerine sürüyoruz yada sürüyorum fark etmez :D O hani limon portakal tadı ile çikolata birleşiyor ya birde kekin dokusuyla efsane bir lezzet oluyor. Heh işte ben onu seviyorum. 



Konu kekti ...



Malzemeler;



3 adet yumurta
350 gr şeker (2 su bardağı)
100 gr yoğurt (2 tepeleme çorba kaşığı)
200 gr süt ( 1 su bardağı)
150 gr sıvıyağ (1 su bardağı )
200 gr un ( 2 su bardağı)
10 gr kabartma tozu
15 gr kakao
1 adet rendelenmiş portakal kabuğu ( 1 tatlı kaşığı portakal tozu kullandım)
Üzeri İçin;
80 gr sütlü çikolata
100 gr beyaz çikolata


(Kalıbı yağlamak için 1 çay kaşığı margarin ve biraz un)

Kek kalıbımı margarin ile yağlayarak her tarafa gelecek şekilde unladım. Fazlalıklardan kurtulmak içinde kalıbı ters çevirerek bir iki defa vurdum. (Niye margarin çünkü keki en güzel şekilde yapışmadan çıkardığı için)




Şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelecek kadar mikser ile çırpıyoruz. Süt, yoğurt ve sıvıyağını ekleyin ve çırpmaya devam. Un, kabartma tozunu ve portakal rendesini ekleyin homojen şekilde karıştırın. Kek hamurunun yarısını ayrı bir kaba alın. Ayrı kaba aldığınız kek hamuruna kakaoyu ekleyin ve güzelce karıştırın.



2 adet kepçe ile sırayla bir beyazdan bir siyah hamurdan kalıba üst üste boşaltın. Tamamdır.
Fırını 180 dereceye ayarlayın kek doğru fırına ...

Niye sıcak fırın değil Büşra derseniz ki sürekli deniliyor bence sıcak fırın oda sıcaklığındaki malzemeleri şoklamaktan başka birşey yapmıyor...

40-45 dakika pişiyor. Kokusunu aldığınızda kürdanı kek bir batırıp çıkarın temiz çıkıyorsa kek tamamdır ...

Bu arada çikolatalı benmari olarak eritin çikolataları da oda sıcaklığına gelsin. ( Benmari; ısıya dayanaklı bir kabın yarısı kadar su ekleyin. kabın üzerine de suya değmeyecek şekilde başka bir kap yerleştirin. Bu kaba erittiğiniz malzemeyi ekliyorsunuz. Kısık ateşte bu şekilde malzemeyi eritiyoruz)

Fırından çıkarın ... Kek oda sıcaklığına geldiğinde üzerine bir kaşık yardımıyla çizikler atarak çikolatasını döktüm. Sizin nasıl canınız isterse öyle yapın... Çikolatada kekde oda sıcaklığında olsun lütfen dikkat ! :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder