16 Eylül 2015 Çarşamba

Tahin-Pekmezli İncirli Muhallebi





Birde incir ...

Evimize incir ağacı diktiler. Herkes bilir bu cümleyi illaki kullananda vardır ki Allah korusun bu cümleden... Aslında bilimsel olarak durum şu; İncir Ağacı'nın kökleri topraktaki bütün vitamin ve mineralleri çeker ve toprağın verimsiz ve kuru olmasına neden olur. Zamanla büyüyen ağacın kökleri güçlenirmiş ve evi temelden yıkılmasına kadar neden olurmuş. 

Tabii birde bunun fantastik kısmı var :) Genelde dikkat edin incir ağaçları harabe yerlerde yetişir. Peki neden ? Bir yerde okumuştum. Cinler incir ağacının üzerinde de yaşarmış bu yüzden incir ağacından düşen birinin mutlaka bir yeri kırılırmış. Bir tırsma olduysa korkmayın doğruysa bile bu dünya hepimize yetecek kadar büyük herkes kendi alemini yaşasın :D İncir her zaman bir karizma meyve olmuştur. Bunları okuduğumda çokda garipsememiştim. Düşününce mantıklı bilimsel olanı :) Diğerini bilmiyorum etrafımda hiç incir ağacından düşün olmadı ...

Gel gelelim tahin-pekmeze ... Bizim evde kale olan yiyeceklerden.
Anneannem bir üzüm pekmezi çalar cevizle o bir güzel yenir öyle güzel yenir ki anlatamam :D Çalmak pekmez yapımında kullanılan bir kelime:) Ama şuan kullandığım Koska'nın çıkarmış olduğu Tahin-Pekmez'i birde Tahin-Bal var hamur işlerinde on numara oluyor. Neyse işte bu iki kavanoz benim işime çok yarıyor. Hani düşündüğünde insanı mest eden tatlar var ya hah benim içinde öyleler birde incir birde muhallebi derken on numara beş yıldız yemede yanında yat hafif bir tatlı oldu :) Evde tahin pekmezinin ayrı ayrı varsa karıştırarak da yapabilirsiniz. Benim diğer türlü kavanozlar kolayıma gidiyor:)

Şimdi vereceğim tariften 4 kase oluyor. Öyle çok çok yapmıyorum hafif tatlıları. Birgün de bitsin ertesi güne kalmasın istediğimden. Siz isterseniz malzemeleri iki katına çıkartarak yapabilirsiniz.

Hatta şu hazır satılan pudingleri atın evlerinizden buyurun bu tarifleri deneyin. Gıcık oluyorum ben onlara :)






Malzemeler

240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım


2,5 su bardağı süt
1/2 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı buğday nişastası
1 çorba kaşığı un
1 paket vanilin (isteğe bağlı)
4 tatlı kaşığı tahin-pekmez
100 gr beyaz çikolata


Süt ve nişastayı tencereye aldım ve nişastanın açılması için bir güzel çırptım. Aksi durumda topaklanma olur ve muhallebi piştikten sonra mikserle çırpmak zorunda kalırsınız. Neyse sonra şeker, un, vanilini ekledim ve ocağa aldım. Kıvam alana kadar sürekli çırparak pişirdim. Kaynayıp göz göz olduğunda ocağın altını kapattım. Çikolatayı ekleyerek güzelce karıştırdım.

Küçük bir kaseye 4 çorba kaşığı muhallebiden aldım. 4 tatlı kaşığı tahin-pekmez karışımınıda ekleyerek çırptım.

Muhallebileri kaselere paylaştırdıktan sonra üzerine tahin pekmezli karışımı paylaştırdım.

İnciri ise olgun incirlerden kullandım bu şekilde kaselere yapışması daha kolay oldu. İncirin kabuğunu soyarak yerleştirin. Aksi durumda acı bir tadı olur. Bu kadar yapanlara afiyet olsun. Sorularınız olursa ben buradayım :)




3 yorum:

  1. Şuan blogdaki tüm tarifleri açtım tek tek okuyorum yutkuna yutkuna :D tarifler bi yana yazılar da çok keyifli, takipteyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :))

      Sil
  2. Tarifler enfes❤ kalkıp yapmalık cinsten(ama şu üşengeçlik olmasa)�� akıcı dille yazmanızda enfes✌ sabaha kadar buradayım sanırım��

    YanıtlaSil