28 Kasım 2016 Pazartesi

Çikolatalı Kurabiyeler + sıradan kahve tarifim :)



Fazla çay ve kahve tüketmeye başladım. Çay neysede kahve dediğim sütlü kahve ... Bir fincan süte yarım çay kaşığı türk kahvesi ve 1 adet küp şeker ekliyorum. Karıştırarak pişiriyorum. Akşamları bizim için klasikleşti...Ne tatlı, ne fazla kahveli ve insanı rahatlatıyor. Bunu niye yazdım bu kurabiyelerle deneyebilirsiniz diye düşünüyorum. Birde yorulmuş ruhlarımızı sakinleştirir diye :)


Uzun uzun zaman geçti bu kurabiyeleri yapmayalı... Ben bu blog işine sarmadan önce ki aklımın ucunda yoktu. Bu kurabiyelerin tarifini arıyordum. Ben araştırdığım sırada böyle yığınla tarifler yoktu. Milletçe vurunca öldürenlerden olduğumuz için kurabiyeleri de hızlı tüketimimiz ile raflara kaldırdık. Aynı şarkılar gibi...

Hani bazı ön yargılar varya kurabiyeyi şöyle olsa severim yada böyle olsa severim... kıramasakta var işte.. benim için bu kurabiyeler de kriterim belli haha :D Zengin çikolatası olsun, görünüşü güzel olsun bakımlı olsun olmazsa olmaz yani :D kurabiyeyi yerken beni mutlu etsin, evi olsun, arabası olsun, yatı katı olsun aman olsun olsun haha :D Kaptırdım kendimi... Demek ki böyle oluyormuş :D Neyse işte dışı hafif sert içi işi yumuşak olmalı... Çikolataların kurabiye içerisinde saçma bir şekilde pişmemesi gerekiyor. En azından ben öyle seviyorum. Yağı, akışkanlığı evrim geçirmiş çikolatalı kurabiyeleri sevmiyorum. Tarif kolay tek dikkat etmek gereken pişirme süresi... fazla fırında beklemesin sonra aman pişmemiş sanmayın ... çok bekletip tarifi yanlış verdi olmasın sonra. Fırından çıktığı an kurabiyeler kendi sıcaklığında hala pişmeye devam ediyorlar. Soğuduğunda ise istediğimiz hale ruhen ve bedenen bürünmüş oluyor.



Malzemeler;

1 yumurta(oda sıcaklığında)

100 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı un
1,5 cay bardağı toz seker (110 gr)
Bir fiske tuz
Yarim cay kaşığından biraz az kabartma tozu (1/3 çay kaşığı)
1/4 çay kaşığı karbonat
100 gr sütlü çikolata


Üzeri için 

50 gr beyaz çikolata
50 gr sütlü veya bitter çikolata





Yapılışı;

Tereyağını krema kıvamına gelene kadar çırptım. Seker ve tuzu ekledim biraz daha çırpmaya devam ettim. Yumurta  ekledim. Un karbonat ve kabartma tozunu da ekleyerek spatula ile iyice malzemeleri karıştırdım. Sütlü çikolatayı ince ince kıyıp harca ekledim bir güzel karıştırdım. 1 saat buzdolabında beklettim.
Fırını 180 dereceye ayarladım ısınmaya başladı .
Hamurdan ceviz büyüklüğünden biraz daha büyük kopararak hızlıca yuvarlayıp tepsiye geniş aralıklarla dizdim. 180 derecede sadece 10, 12 dakika pişirdim. Kesinlikle sürenin geçmemesi gerekiyor. Fırından kurabiyeleri çıkarır çıkarmaz, sütlü ve beyaz çikolataları iri iri doğrayıp kurabiyelerin üzerine batırdım. bazen şekilleri anlamsız şekilde saçmalayabiliyorlar. Bunun için fırından çıkar çıkmaz tatlı kaşığı ile kenarlarından düzeltin :)





4 yorum:

  1. Merhaba Büşra, sana bi sorum olucaktı. Hamuru buzdolabında bekletince ne gibi bir farklılık oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba. Tereyağlı ve ele yapışan bir hamur olduğu için diğer türlü hem zor şekil verilir hemde pişme esnasında kağıt gibi bir hal alır

      Sil
  2. Az önce fırından çıktılar. Şuana kadar yaptığım en pratik ve en leziz cookieler ❤️❤️ Teşekkür ediyorum ��

    YanıtlaSil
  3. Merhaba görür müsünüz bilmiyorum,akşamdan yapsak yumuşama olur mu ?

    YanıtlaSil