19 Aralık 2015 Cumartesi

Portakallı ve Peynir Kremalı, Havuçlu Kek







Kaç milyonuncu havuçlu kek tarifim bilemiyorum. Zaten her zaman zaafım vardır. Ev yapımı havuçlu kekler açık ara önde olsa dahi, kahvenin yanında hiç şaşmadan yediğim Starbucks'ın havuçlu keki de güzel şimdi :D

Tamamen sonbahar, kış keki... Havuçlu keklerin nemli bir dokusunun olması gerekiyor. Bir lokmada binlerce tat hissedilmesi lazım. Benim için en sıkıntısı havuçları rendelemek. Geri kalanlar basit zaten. Malzemelerin dibe çökmemesi ve hamur olmaması için gerekenleri yapım aşamasında yazıyorum.

Peynir kremasına bayıldım. Portakal kabuğu rendeledim ve havuçlu kek ile inanılmaz oldu :D 





Malzemeler;

Yeni model su bardağından bozma çay bardaklarını kullanmadım. Eski model küçük olanlardan kullandım :)

18-20 cm lik çember kalıp için;

2 adet büyük boy yumurta
2 çay bardağı tozşeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket vanilin
2 çay kaşığı tarçın
2.5 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı hindistan cevizi
2 adet rendelenmiş havuç
1 çay bardağı kuru üzüm
1.5 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1 adet portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartmaz tozu



Havuçları rendeledim ve fazla sularını çekmesi için Havlu kağıt üzerinde 5 dakika kadar beklettim.

Kuru üzümleri yıkadım ve havlu kağıt üzerine serdim. Fazla suları çekildikten sonra kuru üzümler küçük parçalar halinde doğradım. Sonra kuru üzümleri hafif unladım. Bu şekilde kekin dibine çökme yapmayacaktır


Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelecek şekilde çırptım. Süt, sıvıyağ, tarçın ve vanilini ekledim ve çırpıcı ile karıştırdım. Unu ekledim ve çırpıcı ile tekrar karıştırdım. Hindistan cevizi, havuç rendesi, ceviz, kuru üzüm ve portakal kabuğu rendesini ekledim. En son kabartma tozunu da ekleyerek tekrar karıştırdım. Vee doğru fırına. 180 derecede kokusunu alana kadar pişirdim. Kokusunu aldığınızda kürdan veya bıçak batırarak test edin. Temiz çıkıyorsa tamamdır pişmiş demektir.



Kreması İçin;

100 gr labne peyniri
3 çorba kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı süt
2 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

Bütün malzemeleri bir kaba aldım ve karıştırdım. Kek soğuduktan sonra kremayı üzerine sürdüm.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder