7 Ocak 2016 Perşembe

3 Renk Kek :)





Donuyoruz !

Bu sene, kış hiç yormadan direk daldı. Tokat’ın dağları donmuş vaziyette sis çökmüş durumda.  Benim en sevdiğim mevsim. Aslında yaz harici 3 mevsimi de seviyorum.  Kışın bana en büyük dejavantajı  günlerinin kısa olması. Çünkü fotoğraf çekimi artık işkenceye dönüşüyor. 

Kek yaparken aklıma geldi. İlk kek yaptığımda 6’ncı sınıfa gidiyordum. O gün elimi arabanın kapısına sıkıştırmıştım. O acıyla nasıl yaptım bilemiyorum. Sanırım ağlamayayım, sussun diye annem kek yaptırdı :D Buraya kadar hatırlıyorum da kekin pişip pişmediğini hatırlamıyorum. Velhasılıkelam Büşra büyüdü büyüdü değişen bir şey yok aynı tas aynı hamam. Sıkıntıda, üzüntüde mutfaktayım. 

Mutfağa girdiğimde yıkanmış ıspanakları gördüğümde kafamda şimşekler çaktı. 3 renkli kek yapmaya karar verdim. Tat aynıda işte görsellik işin içine giriyor. Aslında ıspanağın tat olarak, kek içerisinde etkisiz eleman olması harika. Seven var sevmeyen var ama renk on numara beş yıldız.

Birde çokça kez yazmış olsamda tekrardan yazıyorum.




ÖNEMLİ !

Kekinizin harika kabarmasını isterseniz, yumurta ve şekeri çok çırpın. Şekerin tamamen erimesi, yumurtaların beyazlaşarak krema kıvamına gelmesi gerekiyor.
Sadece yumurta ve şekeri çırparken mikser kullanın, bundan sonraki aşamada çırpıcı kullanmak yeterli oluyor.
Bütün malzemeleriniz oda sıcaklığında olsun.
Kuru malzemeleri 2,3 defa eleyin.
Kek kalıbından çıkartmak gibi sorunlar yaşıyorsanız eğer şöyle bir öneride bulunabilirim. Normalde margarin kullanmasam da maalesef kek kalıbında kekin pürüzsüz bir şekilde çıkmasını margarin sağlıyor. İnce bir tabaka olarak yağlıyorum sonra her tarafına kalıbın un serpiştiriyorum. Kalıbı ters çevirerek fazla unlardanda kurtuluyorum. Sıvıyağ ve tereyağ ile yağladığımda sıkıntılar oldu, kek kalıbdan çıkmadı yapıştı.
Ve tabi tariften şaşmayın… Bir iki defa böyle dönüşler oldu. Tarifi uyguladım kek olmadı gibilerinden, sorduğumda tarifte malzemeler azaltılmış veya da kullanılmamış… Bu şekilde kekin olmaması normal.
En çok sorulan tabi, keki soğuk fırına mı verdiniz ? Evet soğuk fırına veriyorum. Bana o şekilde daha mantıklı geliyor. Bu güne kadarda aksi durumda yaşamadım:)


Malzemeler;

3 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 paket  vanilin
1 adet limon rendesi
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un + 5 yemek kaşığı un
1 avuç ıspanak



Ispanak Püresi;

Bir avuç doğranmış ıspanağa boyunu geçmeyecek kadar su ekledim.(Fotoğraftaki kadar) Bu şekilde ıspanaklar haşlanana kadar pişirdim. Ispanaklar güzelce haşlandığında içindeki suyu ile beraber, blenderla püre olacak şekilde çektim. Soğumaya bıraktım.

Kek Yapımı;

Yumurta ve şekeri mikser ile çırptım. Süt, sıvıyağ, vanilini ve limon rendesini ekledim. Çırpıcı ile karıştırdım. 2 ayrı derin kaseye , 1 su bardağı kek karışımdan ayırdım. ( ıspanaklı ve kakaolu için) 2 su bardağı unu ekleyerek çırptım. Sade kek harcım hazır. Kabartma tozunu en son ekledim anlatıcam :D

Ispanaklı Kek Harcı;

Ayırdığım 1 su bardağı kek harcına, ıspanak püresini ilave ederek karıştırdım. 4 çorba kaşığı unu kontrollü bir şekilde ekledim.  Boza kıvamında olması gerekiyor. Az yada çok gelebilir o yüzden un takviyesi yapabilirsiniz. 1 çay kaşığı kabartma tozunuda ekleyerek son kez güzelce karıştırdım.



Kakaolu Kek Harcı;

Ayırdığım diğer 1 su bardağı kek harcına 2 çorba kaşığı kakao, 1 çay kaşığı kabartma tozu ve 1 çorba kaşığı unu ekleyerek çırptım. Buda tamamdır.
En son olarak  kalan kabartma tozunu sade kek harcına ekledim ve karıştırdım

Baton kalıbımı yağlamadım. Şöyle ki enine ve boyuna denk gelecek şekilde yağlı kağıt keserek yerleştirdim. Bununla uğraşamam derseniz eğer yukarıda anlattım gibi yağlayabilirsiniz. Sade kek karışımından başlamak şartı ile yada kafanıza göre takılabilirsiniz sırasıyla 5 'er çorba kaşığı olacak şekilde kek hamurlarından ekledim. Kek kalıbının orta kısmından sırasıyla üst üste eklemek gerekiyor. Yazdığından hiç bir şey anlamadık derseniz eğer, zebra kek olarak internette şekil olarak bakabilirsiniz. Maalesef yaparken fotoğraf çekmek aklıma gelmedi :((

Fırını 180 dereceye ayarladım ve kokusunu aldığım zaman kürdan testi yaptım. Kürdan keke batırdığınız da temiz çıkıyorsa pişmiştir.

Fırını önceden ısıtmıyorum. Bugüne kadarda hiç bir sorun yaşamadım. Bana güvenin :D



2 yorum:

  1. Çok havali gözüküyor 15 tatile girmisken deneyeceğim !;)

    YanıtlaSil
  2. Efsane oldu denedim bayıldım hihii

    YanıtlaSil