22 Ocak 2016 Cuma

Portakal Kabuklu Kurabiye ( Kış=Kurabiye)






Bugün karne günüymüş. Hey gidi günler heyyyyy... O 15 tatil gelmek bilmezdi geldiğindede göz açıp kapayana kadar bitmiş olurdu. Karne nedir ? Çocuğun aklını not ile sınırlamak hangi mantıkta var ? Bizdeki eğitim sistemi zaten saçmalığın daniskası ... Ailelerinde buna çanak tutmasına üzülüyorum... Neyse ne işte bir mühendis olarak şunu söyleyebilirim şimdiki aklım olsa hiç ders çalışmazdım. Birazdan domates veya yumurtaları fırlatacaksınız sanırım :D


Tarifi yazsam mı yazmasam mı bilemedim. Çünkü margarinli bir tarif paylaşmak çok da içime sinmiyor. Tereyağı ile yapılınca aynı o kıyır kıyır denilen tabir olmuyor. Bazı kurabiyeler pişmanlık sebebi sanırım. Evet muallak da kaldım ama tek kelime ile söyleyebilirim muhteşem. Bir iki değil on tane yüz tane birden yedirme potansiyeli var. Fırından bir çıkardım Allahhhh... Yok böyle koku... Sıcak sıcak kaç tane mideye gönderdim bilmiyorum. Hatta o gün sadece kurabiye yedim. Akşam olduğunda farkettim, gün boyu yemek yemediğimi...

Aslında margarin bizim evde olmaz. Çok sevdiğim bir iki tane kurabiye var onlarda margarinsiz olmuyor. Öylede olmuyor böylede olmuyor. Pişman olsamda sonunda, yaa kızım boşver diyorum yesende öleceksin yemesende öleceksin :( Sanırım suçluluk psikolojisi ile ruhumu aldatmak :D

Kurabiyede sizi uğraştıracak tek yer portakal kabuklarının haşlanma süresi sonrası standart kurabiye...




Malzemeler

240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım. Standart ölçü olarak kullandığınız bardağınızı kullanabilirsiniz.


1 adet yumurta
125 gr margarin :( (oda sıcaklığında)
1/2 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı nişasta
1/2 su bardağı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


İç Harcı İçin;

4 adet portakal kabuğu
1 su bardağı tozşeker
1/2 su bardağı su


İç Harcın Hazırlanması;

Portakal kabuklarını küp küp doğradım. Tencereye aldım, üzerini geçecek kadar su ekledim. Kaynadığında süzdüm ve bu işlemi 2 defa daha yaptım. Yani 3 defa portakal kabukları su ile kaynatılıp süzülecek. En son süzdükten sonra tekrar tencereye aldım. 1/2 su bardağı suyu ve şekeri ilave ettim. Şeker eriyip suyu çekene kadar pişirdim ve soğumaya bıraktım.






Hamurun Yapılışı;

Bütün malzemeleri derin bir kaba aldım ve güzelce yoğurdum. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak.


Mutlu Son;

Şeklini istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Sanki çok sabırlı biriymiş gibi fotoğraftaki gibi yaptım ama daha fazla dayanamayıp başka şekiller denedim. 
Boşluk olacak şekilde tepsiye dizdim ve 180 derecede hafif pembeleşecek şekilde pişirdim. Bu kadar :)






8 yorum:

  1. Portakal kabukları nı hamurun içine katsak olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşündüm aslında ama denemedim:/ ama olur sanki. Hamurun yarısına portakal kabuklarını unlayarak deneyin isterseniz bakalım nasıl olacak :) Unlamazsanız eğer kabukları hamuru cıvıklaştırabilir. Hepsini riske atmadan :)

      Sil
  2. Elinize sağlık harika görünüyor. 1/2 sıvıyağ, su bardağı mı çay bardağı mı?

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık harika görünüyor. 1/2 sıvıyağ, su bardağı mı çay bardağı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gözümden kaçmış düzelttim hemen :) 1/2 su bardağı

      Sil
  4. Yaptım bugün harika oldu
    Hamur parçalarını çok büyük tutmayın pişince güzel kabarıyor iç harcını bol tutun
    Fotoda gördüğümden bende ılıyınca üzerine pudra şekeri serptim
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben o minik çiçek çıkaran kalıpları nereden aldığınızı öğrenebilir miyim lütfen🙏🏾🙏🏾 bu arada blogunuza hayranım tariflerinizi hep yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Pasta malzemeleri satılan yerlerde bulabilirsiniz. Daha çok şeker hamuru için kullanılıyor.

      Sil