26 Eylül 2016 Pazartesi

Oreo'lu Browni=Mutluluk=Ben






İyi akşamlar...


Direk konuya giriyorum :) Dün eşimle sirkeci garındaydık bilen bilir makarna festivali vardı. İkimizde makarnasever olarak poşetleri doldurduk. Ama keşke festivalde daha çok marka olsaydı kitlesi biraz daha geniş olsaymış... Baharat firmaları, peynir firmaları, makarna firmaları vs vs ... Çeşitlilik aradık:) Ne kadar çok stant o kadar çok rekabet...

Ama yinede stantlarda devasa kuyruklar vardı. Gözdemiz parmesan tekerleği içinde yapılan makarnaydı :) Birde Makarna Lütfen markasına daha doğrusu sahibesine bayıldık:D Birde makarna-pilan diye bir şey aldık. İlk defa denemiş olacağım. Zaten yeni bir firmaymışl. Adı neydiii heh Yaşamsal Organik... Eşimle, Limon Bahçemiz stantından iki şişe limonata aldık. İki endüstri mühendisi beraber olursa ilk yudumda yaptığımız yorum ; bunun maliyetini karşılıyorlar mı ? Çünkü estetik bir cam şişe mis gibi ev yapımı limonata ve sadece 1 şişe limonata 5 tl :D Bu festivalden çıkıp hemen Kadıköydeki Gaziantepliler gününe katılacaktık ama ben yoruldum sonra paşa paşa eve döndük. Öyle işte gidenler katılanlar ne düşünüyor bana bir dönüş yapın :D

Yeni firmaların sosyal medyayı çok iyi kullanması gerekiyor. Usta bir girişkenlikle çok düzgün bir dille on numara pazarlama yapmaları gerekiyor. Üretim ağı istediği kadar mükemmel olsun. Pazarlama zayıf olduktan sonra pek işe yaramıyor. İnstagram da bazen bakınıyorum öyle yeni firmalara eşimle sürekli bunlar hakkında yorumlar yapıyoruz, dün ki festivalde bizim için öyle geçti... saçma belki ama mühendis kafaların evliliği böyle oluyor :D On numara devlet teşvikleri var, keşke teşvikleri yakalamak için kovalasalar. Market reyonlarındaki bazı markalara 100 basarlar çünkü !


Asıl konumuz bu assolist ! Oreo görsel olarak brownime kıyafet olsa da asıl güzelliği içinde... Böyle bir dokusu olan browni daha önce hiç yapmadım. Kadirin ilk yorumu bugüne kadar en iyisiydi oldu :D Bence öyle düşünmesine sebep onun bitter çikolata sevmesinden kaynaklanıyor . ne alaka derseniz yediğinizde çok enteresandır kafanızda ilk çakan düşünce veya da kalbinizdeki his bitter çikolata oluyor.

Yoğun bir kakao, çikolata , şeker tadının bastırılması ama asla rahatsız etmemesi, nemli dokusu, ıslak ama akışkan olmayan , kabuğunun ince çıtırdar olması falan filan... Bu browniyi aslında crate and barrel den aldığım browni kasesi şeklindeki kalıp için yaptım. Zaten o kalıp şu sıralar benim için number one ! Neyse bu tarifi 24/24 ölçü denemesi yapmadığım için tarifi paylaşmadım.Şimdi yazıyorum. 



Malzemeler;

160 gr bitter çikolata (%70 kakao )
80 gr sütlü çikolata
3 adet büyük boy yumurta
1 su bardağı +1 yemek kaşığı şeker
150 gr tereyağ
2 yemek kaşığı dark kakao
2/3 su bardağı un
1/2 çay kaşığı tuz
Oreo


Yapılışı;

Tereyağları küp küp doğradım. Çikolataları kıydım.

Su dolu bir tencerenin üzerine ısıya dayanıklı bir kase yerleştirdim. Kasenin suya değmemesi gerekiyor  ! (Benmari) Tereyağ, çikolata ve tuzu kaseye aldım. Eridiğinde ocaktan aldım. Güzelce karıştırıp, oda sıcaklığına gelmesini bekledim.

Fırınınızı 180 dereceye alt-üst olarak ayarlayın.

24/24 kare kalıp kullandım. Tabanı hafif yağlayarak yağlı kağıt yerleştirdim.

Yumurta ve şekeri derin bir kap içerisini alın. Mikser yardımı ile güzelce homojen olacak şekilde çırpın. Çırpmaya devam ederken erittiğimiz çikolata ve tereyağını yumurtalı karışma ekleyin. Karışana kadar çırpmanız yeterli olur. 

Un ve kakaoyu karışıma eleyerek ekledim. Hiçbir beyazlık kalmayacak şekilde bütün malzemeler karışana kadar mikserle çırpın tamamdır. Kalıba güzelce boşaltın. Hafif üzerine düzeltin oreo parçalarını bastırmadan yerleştirin. Sonra doğru fırına...

25 dakika pişme süresi var aman diyorum fazla kalmasın hemen alın fırından oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Ohh dilimleyin güzelce yanınada bir çay mis ... Birde bir film açın gel keyfim gel afiyet olsun...






7 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika görünüyor en sevilenlerden �� en yakın zamanda deniyim inşallah ��

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık harika görünüyor en sevilenlerden �� en yakın zamanda deniyim inşallah ��

    YanıtlaSil
  3. Bayılıyorum senin tarifleri ne. Sakinligine mutevaziligine resimlerine. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir yemek iştah kabartıyor tariflerini keyifle okudum

    YanıtlaSil
  5. Dark kakao yazmışsınız,normal kakaodan farklı mıdır? Bulabilirmiyiz marketlerde?

    YanıtlaSil