6 Ağustos 2015 Perşembe

Çikolatalı ve Çilekli Kurabiyeler









Haha buyurun kiraz saplı çilek :) son organik çilekler aslında. Bu kurabiyeleri yaparken kafamdaki çok farklıydı. Nasıl bu hale geldi anlamadım. Ama iyiki böyle oldu. Şöyle bir kurabiye düşünün dışı kıtır kıtır, içi kek gibi yumuşacık sonra birde çikolata hadi olmadı üstüne birde çilek hopp miss misss 💕 




Malzemeler;

115 gr tereyağı( oda sıcaklığında)
1 adet yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 fiske tuz
%60 kakao oranlı 80gr bitter çikolata( benmari olarak eritilmiş)
1 yemek kaşığı kakao (7 gram)
2 su bardağı un (240 ml lik su bardağı, 280 gr)
Saralle 
Çilek

Bitter çikolatayı benmari olarak erittim ve tuzu ekleyerek soğumaya bıraktım. Tereyağı ve şekeri çırptım. Yumurta, kabartma tozu, bitter çikolatayı ekleyerek karıştırdım. En son unu ekledim. Kontrollü ekleyin, ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak. Fırını 180 dereceye ayarladım. Hamurdan 12 adet büyük yuvarlaklar yaptım. Tepsiye büyük aralıklarla yerleştirmek gerekiyor, sonra doğru fırına. Fırında 5 dakika piştikten sonra tepsiyi fırından çıkarmadan hızlı bir şekilde çorba kaşığının arkasıyla kurabiyelerin üzerine hafifçe bastırdım. Çok bastırmayın sakın, fotoğraftaki gibi çatlaklar oluşması yeterli. Bu işlemden sonra 18 dk daha pişirdim. Dışının hafif sertleşmiş olması gerekiyor. Fırından çıkararak soğumasını bekledim.

Üzerine 1 tatlı kaşığı kadar saralle ekledim. Çileksiz de olmaz tabi 😊✌🏻️ Çilek yoksa farklı meyvelerle süsleyebilirsiniz.
Şeker az gibi gelebilir ama değil. Çikolatayla dengeliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder