4 Ağustos 2015 Salı

KARADUTLU DONDURMA



Uzunnn uzun bir zaman(1 sene) önce açtığım bloğu kullanmaya başlıyorum. Kullanmak istemememin sebebi okuldaki  c ++ dersi yüzündendir. Yapılacak bir sürü şey var blog için ama hala aynı uğraşmak istemiyorum :) Şuan ne işin var o zaman Büşra derseniz nedeni basit bazı ayrıntılı tarifleri instagram hesabım üzerinden anlatmam zor oluyor. şu sıcaktan nefes dahi almakta üşendiğim günlerde kendimle çelişerek en basit tarifle başlıyorum :D

Mevsim geçiyor, karadutlar bitiyor... Tezgahlarda ne olduğu belli olmayan karadut diye satılan ilaç depolarını bence almayın. Karadutun ömrü buzdolabında dahi en fazla 6,7 saattir. Ben meyve, sebze konularında şanslıyım her şey bir dal uzaklığında :) Karadutları da taze taze toplayarak dondurma işine başladım... Aslında dondurma ve parfe arasında lezzetli, dondurma makinasına ihtiyaç olmadan pratik kolay bir tarif.



Dondurma İçin Malzemeler;
 
2 su bardağı karadut

1 su bardağı şeker
1 kutu krema ( 200 ml)
 
Yapılışı;

 
Kremayı buzlukta 20 dakika kadar beklettim. Bu arada karadut ve şekeri rondo da püre haline getirdim. Pürüzsüz olması gerekiyor. Kremayı derin bir karıştırma kabına aldım. Mikser ile kabarana kadar çırptım. Karadut ve şeker karışımını ekledim. Yaklaşık 10 dakikaya yakın mikserle çırpmaya devam ettim. Bu kadarcık :) Sonrası buzluk işi. En az 10 saat buzlukta beklemesi gerekiyor. Üzerine tahıllı bisküvilerden serpiştirdim. Tabi resimde öyle gerçekte baya baya bisküviyi üzerine kırdım 😄 Dilediğinizi kullanabilirsiniz. Baton kalıpta yaparak dilimleyebilirsiniz. Herhangi başka bir meyve ile de deneyebilirsiniz.  Tabi böyle bir durumda meyvenin şeker oranını göze alarak şeker ilave edebilir yada azaltmanız gerekebilir.  Bu kadarcık :)





1 yorum:

  1. krema yemeklere koyulan süt kreması mı yoksa pasta kreması mı? hep bunu karıştırıyorum tatlılarda.

    YanıtlaSil