15 Ağustos 2015 Cumartesi

Truff





Herşeyi çok ballandıra ballandıra anlatsam da yeme kısımlarıyla çok aram yok açıkçası. Öyle yesem yesem doymasam dediklerim, bir elin parmağını geçmez. Tadına bakmak benim için yeterli, hatta bazen yaptığım çoğu şeyi beğenmiyorum:D Daha lezzetli olabilirdi, daha güzel olabilirdi, daha çok özenebilirdim vs vs beynimi yiyorum işte. 

Bu truff kendime göre oluşturduğum bir tarif. Oluşturduğum derken bu tarif zaten varda ben keksiz yiyorum işte:D  Kek ilave etmeden çok sevdiğim ganajı buzdolabında uzun süre bekleterek ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapıyorum. Ama isterseniz kek ilave edebilirsiniz. Şekillerini verdikten sonra kakao, fındık,ceviz ne olursa buluyabilirsiniz. 




Malzemeler

200 ml krema
80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
6,7 çorba kaşığı saralle
1 fiske tuz
Kakao

Kremayı ocağa aldım tam kaynama noktasında altını kapattım. Çikolataları ve bir fiske tuzu ekledim. Tezgahta soğuduğunda güzelce karıştırarak doğru bir gecelik dinlenme süreli buzdolabında beklettim. Ceviz büyüklüğünde hızlı hızlı yuvarlaklar yaparak kakaoya buladım. Fındık, ceviz, badem herşey olur bu aşamada. 1,2 saat daha buzdolabında beklettim. Tamamdır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder