15 Ağustos 2015 Cumartesi

Hamburger Ekmekleri





Yumuşacık, pofuduk hamburger ekmeklerim :) Artık herşeyi kendim yapmaya çalışıyorum. Üniversite hayatım boyunca hazır olan her şeyden nefret ettim.  Bunlardan biride hamburgerler... Sırf karnımız doysun diye zorla yediğimiz hazır yiyecekleri düşünmek bile sinir bozucu. Hani öyle bir duruma geliyordum ki patlıcanı hayatta sevmem, tatillerde eve giderken anneme patlıcanda yapsan yerin diyordum. Zeytinyağlı sarma hayallerim vardı :D Eve gelmeden yemek istediklerimi listeliyordum. Haaa birde kaldığım adı özel yurdumda sözde müthiş yemekleri vardı. İğrenç yağlarla haşlanmış yemekler çıkardı. Her şikayette yemek firmasıyla görüşeceklerini söylerlerdi sonuç hep aynıydı. Sonra bizde kızlarla elektrikli ocak aldık. Aslında yasak yakalanıldığı an alıyorlardı. Birde şöyle komik bir şey vardı her katta mutfak vardı ama herşey yasaktı. Neyse zamanımız olduğunda, sınavlar olmadığında biz o ocakla muhteşem makarnalar yedik. Hala tadını aradığım... Bol tereyağlı ve salçalı makarna, turşu ve yoğurt:) Belkide makarnanın tadını damağımda bırakan makarnanın tadı değildi, kız kıza sanki kıtlıktan çıkmış gibi yememiz sonrasında saçma sapan sohbetlerimizdi. :) öfff çok duygulandım... 


Neyse tarifi çok basit, hazır yemeğin kendi elinizin emeği olsun. İçeriğinde ne olduğunu bilin. Köftesinden, ekmeğine kadar lezzetli. Gönül rahatlığı ile deneyin bence :) 





Hamburgerlerim genelde;cheddar peynirli, salatalık turşulu, karamelize soğanlı, ketçap ve mayonez. Siz istediğiniz gibi iç malzemelerini ekleyin çıkarın :) 




Hamburger Ekmekleri

200 ml süt (3/4 su bardağı + 1 yemek kaşığı)

25 gr yoğurt ( 2 yemek kaşığı)
1 paket instant kuru maya
1 büyük yumurta
2 tutam tuz
1 yemek kasığı seker ( Birazcık daha tatlı olmasını isterseniz 1,5 yemek kaşığı ekleyin)
1/4 kap sıvıyağı (8 yemek kaşığı)
550 gr un


Seker, maya ve ılık sütü bir kaba alarak karıştırıp 5 dk kadar bekledim. Un hariç bütün malzemeleri karıştırarak azar azar un ekleyerek yoğurdum. Hamur bir bütün olana kadar yoğurulması ve kulak memesi kıvamında olması gerekiyor.1 saat kadar mayalanmaya bıraktım. 8 parçaya ayırıp yuvarladım ve üzerilerine hafifçe bastırdım. Üzerlerine süt sürdüm ve susam serpiştirdim. Tepside 30 dk kadar daha mayalandırdım. 180 derecede 20 dk kadar pişirdim.






Hamburger Köftesi İçin, 

500 gr iki kez çekilmiş dana kıyma,

1 adet soğan rendesi,
1 adet sarımsak rendesi, 
1 adet yumurta, 
3 çorba kaşığı kurutulmuş rondo da çekilmiş ekmek,
Karabiber, kimyon, yenibahar, tuz, pul biber,
2 çorba kaşığı pekmez

Bütün malzemeleri bir kaba alarak yoğurdum. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirdikten sonra şekillerini verdim.


Kalınlığını isteğinize göre yapabilirsiniz. Boyutlarını ekmeğinizden 2,3 cm büyük olacak şekilde ayarlayın. 
 Çünkü pişirdiğinizde küçülecek :) Köftelerin ortası hafif çukur, kenarları biraz daha kalın olması gerekiyor. Ben ete dokunmaktan çok hoşlanmadığım için muhteşem şekillerde yapamadım :) Ama siz özenerek yapın :) 




Karamelize Soğan İçin, 

1 büyük boy soğanı, 1 yemek kaşığı zeytinyağın da hafif ölecek kadar pişirdim 🔪 üzerine 1,5 tatlı kaşığı şeker serptim ve karamelize olacak şekilde kavurdum.





1 yorum:

  1. BLOĞUNUZDA BİRKAÇ ÇEŞİT HAMBURGER EKMEĞİ TARİFİ VAR SİZİN FAVORİNİZ HANGİSİ ?

    YanıtlaSil