28 Eylül 2015 Pazartesi

İç Pilav


Genelde çok yemek yapan biri değilim.Annem yapar ben öyle ara sıra özel bir şeyler yapmak denemek için bir şeyler yapıyorum. İç pilavı uzun süredir özelliklede kışın çok yapıyorum,  bu pilavı ciddi anlamda çok seviyorum. Sanırım tarçından ve yenibahardan kaynaklı... Normalde içerisinde ciğerde olması gerekiyor ama ben eti bile düzgünce yemeği sevmiyorum sakatat asla !

Kestaneyi nereden buldum şöyle ki geçen sene buzluğa atmıştım. Son bir paket kış yaklaşmışken tükettim. Buzluktan çıkarıldığında kestanenin buzu çözüldüğü an rahatlıkla keserek pişirebilirsiniz. Yada nasıl kullanmak isterseniz. Kestaneye ben fazla kıyamıyorum. Öyle farklı şeyler pek fazla denemem. Ne biliyim kestane bir aşk:D Özellikle de kestane şekeriiiii kavanoz kavanoz tüketebilirim. Bıkmadan ye ye bayılana kadar yee Büşraaa :D desem de inanmayın bir süre sonra bayıyor :D Bana hediye almak isteyen eş dost bir kutu kestane şekeri alabilirler:D Bu sene kararlıyım kestane şekeri deneyeceğim. Araştırmalardayım. Bilgisi olanlar bana yazarsa tabi çok sevinirim :)


Şimdik şöyle ki bu pilavı denerseniz lütfen ölçülere sadık kalın. Ne eksik ne fazla olsun. Vee özellikle de pirinç çok önemli. Bazı pirinçlerin yapısı farklı oluyor. Bizim evde pilav için Ülker'in baldo pirinci kullanılıyor. Reklam falan değil he :D Öneri annem onu seviyor bende ona alıştım:) Ama bu sefer farklı bir pirinç kullanmak zorunda kaldım çünkü bayram dolayısı ile marketler kapalıydı :) Ciğer eklemek isterseniz eğer denemediğim için bir yorum yazamam.Ve biz iç pilavı kuşbaşı etini soteleyerek yiyoruz. 

Pirinç için bardak ölçüsü olarak standart kullandığınız bardağı kullanabilirsiniz. Dolma fıstıkta küçük paketler halinde satılıyor. diğer türlü görmedim hiç ben .









Malzemeler

240 ml lik su bardağı ölçü olarak kullandım

1 adet büyük boy kuru soğan
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 paket dolma fıstık
2 çorba kaşığı kuş üzümü
2 su bardağı baldo pirinç
3 su bardağı su (sıcak) (Et suyu kullandım)
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı karabiber
tuz


Öncelikle pirince ılık su ekleyerek yarım limon suyu sıktım nişastasının çıkması için 10 dakika suyun içerisinde beklettim ve pirinci süzdüm.

Kuş üzümünün yumuşaması için  bir kaseye aldım ve üzerini geçecek kadar sıcak su ekledim 10 dakika kadarda bekledim ve süzdüm.

Baharatları bir kase içerisine alıyorum ve güzelce karıştırıyorum. Tuzu isteğinize göre ekleyebilirsiniz

Kestaneleri keserek fırında kebap yapıyorum :) Oda şöyle ki kestanelere artı şeklinde bıçakla çizikler atıyorum ve tepsiye aldığımda yarım çay bardağı kadar tepsiye su serpiştiriyorum ve fırında pişiriyorum. Kestaneyi de istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz. Ben şöyle yapıyorum 2 su bardağı pişmiş kestaneyi iki parçaya keserek pilava ekliyorum. Hepsini yaptığımda pilav yapımına başlıyorum.




Tereyağ ve zeytinyağını tencereye aldım ve erittim. Soğanı küp küp yemeklik şekilde doğradım ve tencereye ekledim. Soğanlar pembeleşip, diriliğini kaybedip öldüğü zaman dolma fıstıkları ekledim. Dolma fıstıkları karıştırarak kavurdum.

Pirinci ekledim ve kısık ateşte 5 dakikaya yakın kavurdum. Suyu ekledim. Baharatı ekledim hızlıca karıştırarak ocağı en yüksek seviyesine aldım ve tam 3 dakika bekliyorum. Böyle baloncuklar çıkıyor o zaman ocağın altını kıstım. Üzümleri ve kestaneleri ekleyerek bir kez karıştırdım ve tencerenin kapağını kapattım. Suyunu çekene kadar pişirdim. Pilavın piştiğini anlamak  için standart tencerenin ortasını kaşıkla hafif açarak bakıyorum suyunu çektiyse tamamdır. Pilavın üzerine kağıt havlulardan sererek tencerenin kapağını kapatıp dinlenmeye bırakıyorum.


Dinlenmesi için bir 15, 20 dakika falan bekliyorum. Biraz zahmetli gelebilir ama değil öyle bile olsa şu gerçekçi çok lezzetli bütün emeğe değer yani :D







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder