29 Eylül 2015 Salı

Pankek


Pankek hayatıma üniversitede girdi. Çikolataya pankek ekleyerek yiyordum:) Baktım sonu yok yemek için bir stop yaptım. Belki de o zamanlardan başladı Nutella alerjisi. Laf olsun diye söylemiyorum gerçekten Nutella'ya alerjim var. Zaten içeriğinede hiç güvenmiyorum. Sizde yemeğin bence. 

Neyse şöyle yapıyorum bende uzun uzunn zamandır beklediğim bir filmi izlemeye başlamadan pankeki ve çikolatamı hazırlıyorum yanına da çay, Türk olduğum belli olsun :D Film izlemek için falan hazırlamadım bu sefer bazen genelde yani öğlende uyandığımdan kahvaltı ile öğle yemeğini birleştirip poğaça, kek vs yiyorum. Bu günde pankek yaptım:D 


Bu krep ile pankeki her zaman kıyaslamışımdır. Hangisini daha çok seviyorum ?Bilmiyorum.  Karpuz ile kavunda, badem ile fındıkta, kiraz ile vişnede şuan aklıma gelmiyor ama kıyaslama yaptığım böyle durumlar var. Seneler sonra kavunu ve bademi daha çok sevdiğime karar verdim ama vişne ve kirazda kararsızım. Bir ben değilimdir bu kıyaslamaları yapan herhalde. Birde şu var küçükken babaannem size leylek giliği yaptım derdi seneler sonra aklım başıma geldiğinde anladım ki bu gilik krepmiş :D 





Malzemeler

240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım


1 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
2 adet yumurta
3 yemek kaşığı tozşeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sıvıyağ




Süt, yumurta, şeker, tuz ve sıvıyağını derin bir kaba aldım ve çırptım. Unu ve kabartma tozunu ekledim. Pürüzsüz bir kıvam olması gerekiyor.

Teflon tavayı ocağa aldım ve kısık ateşte ısınmasını bekledim. 1 tatlı kaşığı sıvıyağını tavaya döktüm. Peçete ile yağı tavanın her tarafına yaydım. Bu şekilde yaptığımda tavada fazla yağ kalmıyor.

Küçük bir kepçe ile tavama pankek hamurundan döktüm. Üzeri baloncuk baloncuk olduğunda spatula ile pankekin ters tarafını pişirdim. Bu kadar  :) 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder