13 Ekim 2017 Cuma

Çikolatalı Toplar






Kaç gündür aklımda bugün yarın derken sonunda yaptım. Eee pratik hazır kekler var ama kullanmak tercihim değil. Bir kek çırpmak zor olamaz aslında ama şu sıralar benim için çok zor :D  Neyse yaptım oldu ...

Daha önce ne bayat kek ile ne de hazır kek ile yaptım. Bu yüzden vereceğim ölçüler fırından taze çıkmış dokusu nemli bir kek için. 

18 cm lik çember kalıp kullandım ama siz farklı bir kalıp kullanabilirsiniz. Bu seferde pişme süresi değişecektir. Bu yüzden kontrollü bir şekilde pişirin.

Keklerin içerisine kuruyemişler, kuru meyveler, aromalar ekleyebilirsiniz. Herkesin hayal gücüne ve damak tadına kalmış durumda... Ben kabaca size temelini yazıyorum:D

Malzemeler

(200 ml lik su bardağı ölçüsü)

2 adet oda sıcaklığında yumurta
100 gr şeker (1 su bardağından 2 parmak eksik)
100 gr sıvıyağ 1 su bardağından 2 parmak eksik)
120 gr süt (1 su bardağından 2 parmak eksik)
30 gr kakao ( 2 tepeleme çorba kaşığı)
125 g un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Kek Hamurunu Karıştırmak İçin;

20 gr sütlü çikolata
40 gr bitter çikolata
100 ml krema

Kek Topları Bulamak İçin;

100 gr sütlü çikolata
Toz antep fıstığı



18 cm lik çember kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirdim.

Şekeri ve yumurtayı krema kıvamına gelecek şekilde çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyerek bir çırpıcı yardımı ile karıştırın. Bütün kuru malzemeleri de eleyerek ekleyin ve homojen şekilde karıştırın.
Kek hamurunu kalıba boşaltarak doğru fırına. 180 derecelik fırında alt üst  30-35 dakika kadar pişirin. Tabi bir kürdan testi şart :D

Kek piştikten sonra bırakın soğusun... Bu arada çikolataları benmari olarak eritin. Soğuyan keki eliniz ile ufalayın. Robota falan gerek yok kek taze olduğu için saniyelerinizi alıyor parçalanması. Çikolata ve kremayı ekleyerek güzelce yoğurun ama çokta değil birleşsin yeter.

Tepsinize yağlı kağıt serin ve ceviz büyüklüğünde hamuru yuvarlayın. Aralıklar ile tepsinize dizin ve buzdolabında 15 dakika kadar dinlendirin. Böylelikle daha kolay çikolataya bulanacaktır.

 Bu arada 100 gr sütlü çikolatayı benmari olarak eritin ve oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Kek topları 2 çatal yardımı ile çikolataya bulayarak tepsiye tekrar dizin. Tabi bunu yaparken çatalda biraz bekletin ki fazla çikolata aksın. Ben birazını toz antep fıstığına buladım. Siz istediğiniz gibi yapın. Canınız nasıl istiyorsa öyle yapın :D Fındık olur fıstık olur ceviz, badem olur her şey olur.




1 yorum: