1 Eylül 2015 Salı

Kestane Unlu ve Fındıklı Minik Kekler




Bana altın değerinde bir paket geldi. Gerçekten öyle benim gibi organik, doğal gıda delisi birine gönderilecek en değerli şeyler sanırım :) Pancar tozu, domates tozu, limon kabuğu tozu ve efsane kestane unu :) http://www.naturelka.com/  



Şuydu buydu daha yeni deneme şansım oldu. Kek bağımlısı birisi olarak kestane ununu hiçbir şeyde denemeden kek yaptım. İlk bir düşündüm inşallah kestaneyi un yaparak ziyan etmemişlerdir diye. Ama varyaa böyle güzel bir kek daha önce yemedim :) Öyle lezzetli öyle muhteşem bir dokusu oldu ki anlatamıyorum. Artık hayatımda kestane unu diye bir gerçek var :)  Kesin bir deneyin tadın ! 





Kek yaparken şeker miktarını ne kadar ayarlasam diye düşündüm. Unu biraz tattım ve kek de ki şeker miktarını düşürdüm. 


Bu tariften 10 adet minik keklerim oldu. 






Malzemeler;


1 adet large yumurta

1 çay bardağından 2 parmak eksik şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı kırılmış fındık
2,5 çay bardağı kestane unu
2 çay kaşığı kabartma tozu


Yumurta ve şekeri çırpma teliyle krema kıvamına gelecek şekilde çırptım. Süt ve sıvıyağını ekledim biraz daha çırptım. Kestane unu ve kabartma tozunu ekledim ve en sonra da kırılmış fındığı.


Kalıplara üstlerin de 1 parmak boşluk kalacak şekilde kek hamurunu paylaştırdım. Bu şekilde güzel ve düzgünce kabaracak.


175 derecede kokusunu alana kadar pişirdim. En son kürdan batırarak test ettim. Sonrası miss :) Ben sıcak sıcak 2 taneyi yedim :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder