26 Ekim 2015 Pazartesi

Beyaz Çikolatalı Cheesecake ve Ganaj



Çizkekimi gururla sunarım :D Bu sıralar mutfakta yatıp kalktığım bir gerçek var. Arada birde cheesecake yaptım. Bizim evde çizkeki annem sever. Hani bizde varsa yeriz yani :D Cheesecake konusunda son 3 denemedir şanslıyım. Sürekli okuyorum püf noktolarını araştırıyorum ve artık çatlamayan çizkeklerim oluyor. Tabi bu konuda en büyük pay Pınar Ablamın :) http://www.pinarsdesserts.com/
Sanırım denedikçe yapmaya başlıyorsun. Yapmak istediğim farklı bir sürü çizkek tarifleri var. Başladım bakalım :)

Genelde ilk denediğim tariflerin hiç bir şekilde orjinalliğini bozmam. Gramını, ölçüsünü değiştirmeden denerim. Çizkek için malzemeleri almaya markete gittiğimde eksik aldım. Eve geldiğimde farkettim. Krem peynir tarifte 350 gr kadardı ama ben 300 gr lık almışım. Bizim evde de tüketilmediği için, markete de ikinci defa gitmeyeceğim için 50 gr labneyi fazla ilave ettim. Sıkıntı olmadı :)


Kullandığınız malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edin, kalıbınızı alüminyum folyo ile kaplamayı unutmayın, peynirin fazla suyunu kesinlikle süzün ve kesinlikle piştikten sonra fırın içerisinde soğutun. Yaptığım şekilde tarifi anlatmaya çalıştım. 








Tabanı İçin Malzemeler


3 paket burçak bisküvi
100 gr eritilmiş tereyağ


Fırını 180 dereceye ayarladım.


Bisküvileri rondada çektim ve derin bir kaseye aldım. Eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırdım.


20 cm lik çemberin tabanına yağlı kağıt serdim. Çemberin etrafını 2 kat olacak şekilde alüminyum folyo ile kapladım. Bisküvili karışımı, çemberin kenarlarıda dahil düzgün bir şekilde döşedim.


5 dakika ısıtılmış fırında pişirdim. Soğumaya bıraktım.








Cheesecake Karışımı


300 gr krem peynir

200 gr labne peynir
3 adet orta boy yumurta
150 gr toz şeker
2 tatlı kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya
100 ml krema
120 gr kuvertür beyaz çikolata (Benmari eritilmiş ve soğutulmuş)




Rulo kağıt havlularını derin bir kasenin içerisini 3 kat olacak şekilde yerleştirdim. Krem ve labne peyniri havlunun içerisine aldım. Üzerine de 3 kat olacak şekilde kağıt havludan yerleştirdim. Bu şekilde suları süzülmüş oldu. Tülbent içerisinde de süzebilirsiniz. Bu şekilde bana daha kolay geldi. Bu işlemi yaparken bütün malzemelerimi tezgahta hazır ettim. Böylelikle hepsi oda sıcaklığında oldu.


Başlıyoruz :)


Fırını 160 dereceye fansız ayarladım. Fırın tabanına geniş ısıya dayanıklı su dolu bir kase koydum.


Peyniri derin bir kaba aldım ve krema kıvamına gelene kadar mikser ile çırptım. Şekeri ekledim ve şeker eriyene kadar çırpmaya devam ettim. 


Yumurtaları teker teker karışıma ekledim. Bir önceki güzelce karıştıktan sonra diğer yumurtayı eklemek gerekiyor.


Nişastayıda ekledim karıştırdım. En son krema, vanilya ve beyaz çikolatayıda ekledim karıştırdım. Kabı 3,4 kez tezgaha kabarcıkları sönmesi için vurdum.


Cheesecake karışımı hazırladığım tabana döktüm.


Fırında 60-70 dakika kenarlar sabit, ortası hafif sallanan kıvamı alana kadar pişirilmesi gerekiyor. 60'ıncı dakikada fırını açtım ve kontrol ettim. Pişmişti. 30 dakika fırın kapağına tahta kaşık sıkıştırarak aralık şekilde beklettim. 


Buzdolabında en az bir gece beklesin:)






Ganaj

200 ml krema
80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
4 çorba kaşığı saralle


Kremayı sos tavasına aldım. Tam kaynama noktasına geldiğinde ocağın altını kapattım. Çikolataları ekledim. Homojen bir karışım olacak şekilde karıştırdım.







Final

Buzdolabında bir gece dinlenmiş cheesecake üzerine sunum yapmadan 2 saat önce ganajı pürüzsüz bir şekilde sürdüm. Tamamdır. 

Keskin bir bıçakla cheesecake dilimledim. Her dilim için bıçağı sürekli silerek keserseniz pürüzsüz bir görünüme sahip olur.






3 yorum:

  1. Merhaba tariflerde kalıpların cm lerini de belirtebilirseniz harika olur 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar tarifte kalıpların cm yazıyor zaten :))

      Sil
  2. selamun aleykum
    kenarları da bisküvi ile kaplamışsınız. acaba o yan kısımdaki kalıp ve bisküvi arasına yağlı kağıt folyo vs. koydunuz mu? teşekkürler:) tarifleriniz ve tarzınız çok güzel👌

    YanıtlaSil