26 Ağustos 2016 Cuma

Karaorman Pasta (olay Buradaaa ! :D)




Dünyaa iş başvurusu yaptım dönüş yok... Sen 4 sene mühendislik oku sonra gel evde otur ... Evde oturdukça daha doğrusu oturamadıkça temizliğe sarıyorum ki annem bana bir kere olsun düzgünce temizlik yaptıramamıştır. Demek ki yalnızlık böyle bir şey... Birde şöyle bir şey fark ettim İstanbul da olup da gurbetten gelenlerin çoğu hatta neredeyse hepsi sonunda temizlik hastası oluyor. Evde çalışma odasında vakit geçiriyorum. Kitaplar var pc var bana yetiyor. Televizyonu da ses olsun diye açıyorum ama izlemiyorum. Mutfakta bir şeyler deniyorum ee sonra yiyecek insan bulamıyorum... Evde sipariş mi alsam acaba diyorum onuda karar veremedim... 

taa geçen sene yapacaktım karaorman pastasını... Bu seneye nasipmiş. Tokatta topladım vişneleri gelmeden dondurdum. Neyse uçağa aldılar çözülmedi de sıkıntıda olmadan buzluğuma attım.

Zaten bu ekşi tatlı uyumu on numara bişey... Acıyla da ekşi çok güzel oluyor... Acı ile tatlı denemişliğim de var o da güzeldi ama herkesin tercihi olmayabilir...Ahh aklıma bir gözlemim daha geldi çok saçma şuan yazmam ama haha :D Şeftali ve kayısı suyunu seven insanlar vişne ve portakal suyunu sevmez. Aynı vişne ve portakal suyu sevenlerin şeftali ve kayısı suyunu sevmemesi gibi... Damak tadı bence standartta 2 ye ayrılıyor sonrası ayrıntı oluyor. Kendimi bildim bileli vişne suyu severim hasta olursam da portakal suyunu içerim. Tabi eskiden de artık hazır hiç birşey tüketmemeye çalışıyorum en azından kendim yapabileceklerim dışında olanlar...





Dilek'in tarifi bu pasta... Bulutağacı En son instagram da fotoğrafını paylaştıktan sonra yapamaya başladım. Dokusu daha doğrusu kalbimden vurdu. Yoğun ıslak ama yumuşacık... Sütü ekşitme olayı yada kestirme olayı (buttermilk) kekin kabarması için büyük etmen... Asitten dolayı kabartma tozu ve karbonatla sıcaklığın etkisiyle tepkimeye giriyor... Böylelikle kekler devasa oluyor. Genelde kek yaparken ekşitirim. Hatta denemedim ama poğaçalar da da bunu deneyenler oluyormuş ... Ben denemedim ! İçine eklenen sıcak su kekin nemli dokusunu sağlıyor böylelikle kakaonun verdiği o yavanlık ortadan kalkıyor... Bla bla bla falan filan derken bu kekin dokusu yapılışı sonucun on numara olacağını söylüyordu. Bence bu kek ile başka başka güzel pastalar yapılır :)



4 kat çıktım pastada ve 18 cm lik 2 adet kalıp kullandım. Standart yaptığım çikolatalı ganajı yaptım. Hazır paket krem şantiyi mecbur kalmadıkça kullanmadığım için kendim yaptım. Zaten çok basit yapımı... Göze alamazsanız hazır kullanın... 






Kekin Malzemeleri;

200 ml lik su bardağı kullandım
2 adet 16-18 cm çapındaki çember kalıp için.

4 küçük boy yumurta
2 su bardağı şeker
2 su bardağı un
3/4 su bardağı dark kakao (pasta malzemeleri bölümünde bulabilirsiniz)
1/2 su bardağı sıvıyağ 
1 su bardağı ılık süt +1 yemek kaşığı limon
1 su bardağı sıcak kahve (tercihen filtre kahve)
2 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu



Yapılışı;

Süte taze limon suyunu ekleyerek üzerini kapatın. 10 dakika kadar bekleyin... pütür pütür bir yapısı olacak...
Fırını 175 dereceye ayarlayın ısınmaya başlasın. Kalıplarınızın tabanına yağlı kağıt serin. 
2 ayrı derin kase ayarlayın
1 kaseye ;
un, kabartma tozu, şeker,  kakao, ve karbonatı eleyin.
Kahveyi hazırlayın
2 kaseye;
Yağ, yumurta ve ekşimiş sütü ekleyerek homojen bir şekilde karıştırın. Unlu karışımı 3 seferde spatula ile güzelce karıştıkça ekleyin. Mikserin düşük devrinde sürekli aynı yöne karıştırarak yavaşça kahveyi ekleyin. Pürüzsüz bir kıvam olacak...

Kıvamı stardattan akışkan ama sorun değil böyle olması gerekiyor...
2 kalıba eşit şekilde paylaştırdım.. 45-55 dakika arası pişin. Kokusunu aldığınızda kürdan testi yapın eğer temizse pişmiş demektir.
Keklerin kenarını bıçak yardımıyla kalıptan sıyırdım





Çikolatalı Ganaj;


200 ml süt kreması
160 gr bitter çikolata
4 çorba kaşığı nutella, torku, saralle hangisini kullanırsanız...

Çikolataları küçük küçük doğrayın...
Kremayı sos tenceresine alın ve ocakta kenarlarından kabarcıklar oluşana kadar pişirin. Kaynamıycak sadece kenarlardan baloncuklar oluşacak. Gördüğünüz an ocağın altını kapatın. Çikolataları ekleyin güzelce karıştırın. Oda sıcaklığına geldiğinde 2 saat kadar buzdolabında bekletin. Buzdolabından çıktıktan sonra çırpıcı ile pürüzsüz olacak şekilde karıştırın.


Krem Şanti;

200 ml süt kreması
3 çorba kaşığı pudra şekeri

Süt kremasının buzdolabında 1 gün kadar beklemesi gerekiyor yani soğuk olması lazım. Kullanmadan önce 30 dakika kadarda buzlukta bekletin. Çırpma kabını da buzluğa atın o da soğusun...Buzlukta yer yoktu ben yapmadım :D Neyse buzluktan çıkarın mikser ile çırpın kıvam alıp 2 katına çıktığında pudra şekerini ekleyin. Pudra şekerini damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz... Şanti hazırsa pastayı birleştirebiliriz. Ömrü kısa şantinin o yüzden pastayı yapmaya başlamadan hemen önce yapın.



Keki Islatmak İçin;


1 çorba kaşığı dolusu vişneyi cezveye aldım. 1 çorba kaşığı şeker ekledim. Vişnelerin üzerini geçecek kadarda su ekledim. Güzelce ocakta kaynattım. Vişne suyunu süzdüm tamamdır hazır :D

Şerbet hazırlayabilirsiniz yada hazır vişne suyu da kullanabilirsiniz...



Mutlu Son;

Keklerimi iki parçaya kestim. Toplamda 4 adet pasta tabanım oldu.
İlk katı pasta standına yerleştirdim. Kekimi vişne suyu ile ıslattım. Ganajdan sürdüm. Krem şantiden sürdüm. Güzelce vişne serpiştirdim. Elinizi korkak alıştırmayın vişnesi bol olsun :D Bütün katları aynen bu şekilde yaptım... Pastayı önce şanti ile sonra ganaj ile kapatıtım. Hiç uğraşmak istemezseniz sadece üzerine güzelce ganaj sürün yanlar açık kalsın :D




Afiyet Olsun :D










4 yorum:

  1. Harika bir pasta ba-yıl-dim ������

    YanıtlaSil
  2. Merhaba busra hanim pastaniz cok cok guzel olmus kek harcini tek seferde pisirebilirmiyiz acaba ??

    YanıtlaSil