10 Kasım 2015 Salı

Tortilla Ekmeği ve Tortilla Pizza





Selamlar ...

Bilmiyorum sizde de öylemi hamur yoğurmak stresimi alıyor. Hamur yoğuran bilekler kalınlaşırmış. Henüz etki yapmadı :D Pişirmek ve sıcak sıcak yemek ayrı bir baş döndürücü konu :D Bu tortilla ekmeklerini pişirdim hafif tereyağ sürdüm birazda tuz serpiştirdim miss miss sıcak sıcak midem bayram etti ... 

Ekmekleri hazır olarak da alabilirsiniz. Ben evde yapabileceğim bir şeyi hazır alma taraftarı olan biri değilim. Zor değil üşenmeyin ve yapın bence:D Ha vakit yok hızlı olsun derseniz çok pratik pizzalar yapabilirsiniz...Kısa ve öz bir şekilde anlatım yapıyorum ve kaçıyorum :D 





Malzemeler

2 su bardağı un
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1/2 çay kaşığı tuz
2/3 su bardağı su

Unu derin bir yoğurma kabına aldım ve ortasını havuz şeklinde açtım. Su, zeytinyağ ve tuzuda ekleyerek pürüzsüz bir hamur olacak şekilde yoğurdum. Un yeterli olmazsa ekleyebilirsiniz ama sanmıyorum :) Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor.Ceviz büyüklüğünde 12 eşit parçaya böldüm ve yuvarlayarak 30 dakika kadar dinlenmeye bıraktım.

Teflon tavamı ocağa aldım ve ısınmaya bıraktım. Tezgahımı hafif unlayarak şekildeki gibi hamurları merdane ile açtım. Büyüklüğü size kalmış :) Beklemeden tavama aldım ve ekmeklerimin iki tarafını da çevirerek pişirdim. Pişen ekmeleri temiz bezler içine aldım. Hava almasın yoksa kurur aman dikkat !




Pizza Yapımı;

Pizza sosu için,

1 tatlı kaşığı salça, 3 yemek kaşığı su, kekik, pul biberi karıştırma kabına aldım ve güzelce karıştırdım.

1 adet tortilla ekmeğime hafifçe sosu sürdüm ve kaşar peyniri serpiştirdim. Dilediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz. Sonra üzerine bir ekmek daha kapattım. Tekrar sosdan sürdüm ve kaşar peyniri serpiştirdim.

180 derecelik fırında kaşar peyniri eriyene kadar pişirdim.

Hem basit hem lezzetli:) Deneyen arkadaşlara kolay gelsin :))






6 yorum:

  1. Büşracığım ellerine sağlık.
    Tarifini köy unuyla yaptım ve sonuc cok güzel tabiki cok tesekkurler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl sizin elinize sağlık, köy unuyla mis gibi olmuştur :)

      Sil
  2. İdolümsün ! Yemek işlerine meraklıyım ve senin gibi bir blogger olmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Herşey gönlünce güzel olsun :)

      Sil
  3. Cok isime yariyor burdaki tarifler✌ harika,devam edin lutfen degisik tariflerle mesela kahvalti icin krep,cesitli omletler vs....kolayliklar diliyorum..bu pizza tarifini ise bugun denicem bakalim nasil olacak🤔 kurabiye tarifleri harika oluyor👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aah afiyet olsun beğenmenize çok sevindim :)) İnşallah :)

      Sil