8 Aralık 2015 Salı

Simit'e Gellll :)



Simitciii... 

Bazı sabahlar bu ses ile uyanıyorum. Büyük şehirlerde yok ama bizim buralarda kolunda simit sepeti ile mahalle aralarında simit satanlar var:) İşte günlerden bir gün yine bu ses ile uyandım. Hiç aklımda yokken aklıma düştü. Sıvadım kolları... Yalnız pekmezde, susamda taze tazeydi mis :) Simitin bu derece lezzetli olmasında payı büyük. Zaten susam ve türevi tahin hayatımın her zaman merkezinde oldular. Bu yüzden daha bir zevk ile yapıyorum





Nasıl yoğurdum, nasıl yaptım, nasıl mayalandı, nasıl pişti yahu asıl nasıl yedim hatırlamıyorum :D Yana döne evde mahlep aradım, hangi ara bitmiş onuda anlayamadım. Tabi ki de almaya gitmedim:) Velhasılı kelam denerseniz bence yarım çay kaşığı mahlep de ekleyin. Eminim harika olacak.

Sıcak sıcak fırından ilk çıktığında ki tadını anlatamam, yaşamanız lazım. Bu simitler, fındık ezmesi ve peynirle on numara beş yıldız. Bir de çay var unutmadan :)


Toplamda 10 adet simit çıkıyor. Hamuru güzelce yoğurarak, mayalandırdıktan sonra simitler hazır sayılır. Genelde mayalı hamurlar bir sonraki güne ulaşana kadar tabir yerindeyse kaya olurlar ama bu tarifte sıkıntı yok ertesi günde tazeydi. Şöyle bir hata yaptım ki, şeklini verirken fotoğraflamayı unuttum. Olmadı çizerim resmini eklerim :D 





Malzemeler


240 ml lik, su bardağı ölçüsünü kullandım.


Hamur İçin;


1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı süt
1 su bardağı ılık su
1 paket instant kuru maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sirke
4 su bardağı un+2 çorba kaşığı


Üzeri İçin;


1 su bardağı susam

1/2 su bardağı pekmez + 1/2 su bardağı su




4 su bardağı unu derin bir kabın içerisine aldım ve ortasını açarak havuz yaptım. Havuzun içerisine bütün sıvı malzemeleri, şekeri ve mayayı ekledim. Tuzu da unun etrafına serpiştirdim. Başladım yoğurmaya... Hamur pürüzsüz olana kadar yoğurdum. 2 çorba kaşığı un ile hamuru toparladım. Hamurun üzerini örterek ılık bir yerde 30 dakika mayalandırdım.


2 ayrı tabak aldım ve bir tabağa susamı bir tabağa da su ve pekmezi koydum. Simitten büyük, hafif derin tabaklar olsun.


Mayalanan hamuru 20 eşit bezeye ayırdım. Bezeleri yaklaşık 15 cm olacak şekilde şeritler yaptım. 2 şeriti baştan birleştirerek sarmal yaptım ve sarmalın iki ucunu birleştirdim. ( güzelce birleştirin mayalandığında kopmasınlar:)) Önce pekmeze batırdım sonrada susama buladım. Aralıklı bir şekilde dizdiğim tepside 15 dakika kadar tekrar mayalanmaya bıraktım.



Önceden ısıtılmış 190 derecede, yaklaşık 10,15 dakika kadar pişirdim. Üzeri kızardığında tamamdır.













5 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, ilk fırsatta yapacağım...Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Harikasin kesinlikle deneyeceğim simit hayranı olarak ������

    YanıtlaSil
  3. Merhaba yarım ölçü yaptım başarısız oldu
    Sanırım tam ölçü yapılmalı denemek isteyenlere ek bilgi olsun
    Tşk

    YanıtlaSil