7 Şubat 2016 Pazar

Çikolata, Çilek, Muz Aşkına... Güzel bir pasta :)






Evde çilek varsa aklıma ilk gelen pasta yapmak :D İçini, dışını bildiğim gibi elim değerek yaptıklarım daha lezzetli oluyor. Bana göre :) Allah'ım ne kendini beğenmiş demeyin sebep aslında içinde ne olduğunu bildiğimden lezzetli geliyor. Aksi durumda düşünüyorum şöyle böyle ne var ne yok nasıl yapıldı falan filan... Ooo zehir zıkkım faslına geçiyorum. 

Kekin içerisinde kabartma tozu olduğu için risksiz sayılabilir. Korkmadan yapabilirsiniz. Hemde böyle pofuduk yumuşacık. 2 ayrı kalıpta yaptım. Toplamda 4 kat pandispanyam vardı ama ben 3 katlı yaptım. Çok yüksek olacaktı niye yapmadım şuan bilemedim :D Aklım öyle dedi sanırım :/

Sarıları ve akları ayrı çırpmak kekin kabarması için önemli. Yumurta akları kekin kocaman olmasını sağlayacak. Ne kadar çok çırpılırsa o kadar çok kabarır. 


Kuru malzemeleri 3 defa elemek lazım.  Böylece her bir tanenin kendine ait bir dünyası olacak :) Kuru malzemeleri ve akları spatula ile 3 adımda yumurta sarılarına eklemek önemli ! Aklıma gelenler bunlar :)

Yumurta aklarına kesinlikle sarı kısmının karışmaması gerekiyor ve çırpacağınız kabın tamamen kuru olmasıda önemli. Sonra niye kabartmadı niye kıvamlaşmadı demeyin işte bu yüzden oluyor :)







Malzemeler

18 cm lik 2 adet kelepçeli kalıp

240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım


Keki İçin;


5 adet yumurta (oda sıcaklığında)
1.5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1.5 çay bardağı su (oda sıcaklığında)
2 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
1 paket kabartma tozu
1/3 çay kaşığı karbonat


Fırını 180 dereceye ayarladım.

Yumurta ve aklarını birbirinden güzelce ayırarak 2 ayrı derin çırpma kabına ayırdım. Yumurta aklarına şekeri ekleyerek kıvam alana kadar çırptım. Köpük gibi kabarması gerekiyor. Hatta kabınızı ters çevirdiğinizde hiçbir şekilde dökülme olmuyorsa tamamdır. 


Yumurta sarılarına suyu ekledim ve güzelce çırptım.



Ayrı bir kapta bütün kuru malzemeleri 3 defa eledim. Kekin güzelce kabarması için çok ÖNEMLİ !


Yumurta aklarına, yumurta sarılarını 1/3' ü ile kuru malzemelerin 1/3'ünü ekledim. Spatula ile sürekli aynı yönde olacak şekilde aşağıdan yukarıya doğru olacak şekilde karıştırdım. Bu işlemi 2 defa daha tekrarladım ve yumurta aklarını söndürmeden güzelce karıştırdım.


Yağlı kağıt yerleştirdiğim kelepçeli 2 adet kalıbıma eşit olarak paylaştırdım. 180 derecelik fırında pişirmeye başladım. Şimdii sürekli kontrol etmek gerekiyor...


Kek güzelce kabarıp yükseldiğinde fırını 150 dereceye düşürüyoruz :) Kokusunu aldığınızda kürdan testi yapın eğer batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.Fırını kapatıp, fırın kapağına tahta kaşık sıkıştırdım ve soğumaya bıraktım. 




Kreması İçin;


3 su bardağı süt
3 adet yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tereyağ (tepeleme)


1 su bardağı sütün içerisine nişastayı ekledim ve tamamen nişasta eriyene kadar karıştırdım. (Bu şekilde kremada topaklanma olmayacak :))
Tereyağı hariç bütün malzemeleri bir tencereye aldım ve kısık ateşte sürekli çırpıcı ile karıştırarak pişirdim. Kıvamlaştıktan sonra ocağı kapattım ve tereyağını ekledim. Soğumaya bıraktım...






Ganaj İçin




200 ml krema

80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
3 çorba kaşığı saralle veyada nutella

Kremayı sos tenceresine aldım ve ocaktan tam kaynama noktasına geldiğinde aldım. Çikolataları ekledim güzelce eridiğinde tamamen karışına kadar çırptım ve soğuyup kıvam almasını bekledim. 



Keki Islatmak İçin Şurup;

1 çay bardağı su
1 yemek kaşığı şeker

Homojen olacak şekilde karıştırdım.


Mutlu Son:)

Keklerimi orta kısımlarından 2 eşit parçaya kestim. Toplamda 4 kat kekim vardı ama ben 3 kat yaptım.

1'inci katı tabağıma yerleştirdim. Fırça yardımıyla kekin her tarafını şurup ile ıslattım. Kremayı sürdüm, çilekleri ve muzları küçük parçalara keserek serpiştirdim. Sonra diğer 2 katıda bu şekilde yaptım. En üste krema sürmedim. Şurup ile ıslattım. Bu şekilde bir gece buzdolabında beklettim. Ganajı ertesi gün sürdüm. Bekleyemem derseniz eğer , bir iki saat buzdolabında bekletin. Pastaya sürmeden 45 dakika önce ganajınızı hazırlayın. Ganaj güzelce kıvam almadan pastayı kaplarsanız eğer sıkıntı yaşarsınız.










4 yorum:

  1. Merhaba,
    Şu anda tarifinizi yapıyorum dediklerinizi aynen uyguladım kabım kuru, kuruları 3er defa eledim, yumurta akları katı olana kadar çırptım vs. ancak kekim kabarmadı, bu seferlik iki kat olarak yapacağım ama nedeni ne olabilir sizce? Ayrıca gerçekten fotoğrafınızdaki gibi yumuş yumuş bir kek oldu tarifiniz için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, kabartma tozunun paketi önceden açık ise etkili olur. 18 cm lik 2 kalıp kullandığım için keklerim bu boyutta oldu. Kalıbınızın boyutu önemli. Örneğin 26 cmlik kelepçeli bir kalıpta fotoğraftaki boyutta kekler olmayabilir :)

      Sil
  2. Tarifinize BAYILDIMMMM!! Elinize sağlık:) yalnız sade pandispanya için ne gibi değişklik yapabiliriz tarifte?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu tarifi sade bir pandispanya olarak denemediğim için ne söylesem yalan olur :)

      Sil