5 Mart 2016 Cumartesi

Balkabağında Krem Karamel Çok Havalı :D





Tam onikiden kalbimden vurdu. Dedim kesin yapmalısın Büşra ! Tabi evde sevilir mi sevilmez mi, koca kabak ziyan olur mu olmaz mı vs vs... Bir dahaki seneye kadarda bekleyemezdim. Ne yalan söyleyeyim milyonlarca sorudan sonra kendi yetiştirdiğimiz kabakları riske atamadım. Zaten son 3 adet kabağımız kalmıştı  :D Bugün en büyük balkabağımızın kilosunu öğrenmek için tarttık hahay tam 17 kilo :D

Neyse ben bu tarif için pazardan şekli şemali en düzgün kabağı seçip aldım :) Kilosu ne kadar diye ilk defa sordum, hey Yarabbi 1 tl ...  Emeği karşılıyor mu bilemem ama bence karşılamıyor. Kimse kusura bakmasın zaten sebze-meyve pazarında pazarlık yapan insanada gıcığım. Toprağın bakımı, dikimi, ekimi, gübresi, ulaşımı ...  En önemlisi alın teri... Tabi burası Tokat büyük şehirlerdede tam tersi çatır çatır pazarlık şart :D İstanbulda brokolinin kilosu 12 tl olarak gördüğümden belli onlarada gıcığım yuhhh! Hırsızlığın başka bir kombinasyonu kısaca...  Hak hukuk önemli !

Neyse işte balkabağını aldıktan sonra 3 hafta bekledi denedim.Bu konuda bana evdekilerin inancı sıfırdı. O kabak bütün nasıl pişicek büşra ! Dedim ben onu folyalara sarmalar sarar pişiririm :D  Sonucu gururla sunarım :D

Krem karamel ile balkabağının uyumu on numara beş yıldız. Zaten ikiside çok hafif. Tarif basit sadece cesaret lazım sanırım :D

Tarifin orjinalide işte burada :)


Malzemeler;


240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım

5 yumurta (orta boy)

2su bardağı şeker

2su bardağı süt

1 paket vanilya

24 cm çapında küçük balkabağı (orjinal tarifindeki bu çaptaydı benim kullandığım balkabağı daha büyüktü:))



Balkabağının baş kısmını oyarak kestim. Kabağın içerisindeki çekirdekleride kaşık yardımı ile temizledim. Büyük bir tencerenin içerisine balkabağını yerleştirdim. Kabağın 1/3 kadar su ekledim. Orta ateşte 20,25 dakika kadar pişirdim. Bu turuncu kısmı hafif koyulaşınca tamamdır :)


Balkabağı piştikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirdim.

1 su bardağı şekeri, tavaya aldım ve karamelize olup tamamen eriyene kadar pişirdim. Yanmamasına dikkat edin !  Şeker tamamen eridiğinde kabağın içerisine döktüm. Bu aşamada kabağı çevirerek her tarafına şekerin gelmesini sağladım. 

Derin bir karıştırma kapına yumurta ve şekeri aldım ve 3,4 dakika mikser ile çırptım. Süt ve vanilyayıda ekledim.Son kez çırpıp kabağın içerisine boşalttım.

Kabağın fırında yanmaması için alüminyum folyo sarabilirsiniz. Evde yoktu saramadım :D

160 derecelik fırında 1 saat 20 dakika pişirdim. Fırının içinde soğumasını bekledim. Tamamen oda sıcaklığına geldiğinde 1 gece buzdolabında beklettim.

Fırından çıktığında ortası sallanıyor olacaktır sıkıntı yok :) buzdolabında dinlendiğinde tamamen kıvam alacaktır. Kabaklar bitti bu sene belki seneye denersiniz:))








1 yorum: