30 Temmuz 2016 Cumartesi

Biberli Ekmek vs vs vs...






Üniversitede Florya da bir yere kahvaltıya gitmiştik. Sanırım Hatay Sofrasıydı. On numara bir kahvaltı gelmişti önümüze... Gözüm doyduğu için çok fazla yiyememiştim. Ama bir şeyi çok beğenmiştim. Kokusu ve tadı hala damağımda:) Unutamadım :P Biberli Ekmek...

Şu sıralar sosyal medyada baya fenomen bu ekmekler... Ama genel itibari ile insanlar artık pasta ve yemek sayfalarını ciddi anlamda ticari amaçlar için kullandığından en basit şekilde yapıp paylaşıyorlar. Yaptıkları güzelde olsa paylaşıyorlar kötü olsa paylaşıyorlar:/ Bu ekmeklerde aynı öyle işte... Kaç tarifi birleştirerek damağımdaki tadı bulabildim bilmiyorum. Amannn altı üstü ekmek işte demeyin. Öyle değil bu midede çöp değil yani:D


Neyse işte çökelek biliyor musunuz ? Bilmiyorsanız eğer şöyle anlatıyım. Sütün yağı alınır ve geriye kalan o ayranımsı su kaynatılır ve kesilmesi sonucunda küçük küçük peynirimsi parçalar oluşur. Yani lor ile sürekli karıştırılıyor ama aynı değiller. Lor ise peynir altı suyundan yapılır ve genellikle bu ikisi hep karıştırılır.

Mesela babaannemin yayık makinesi vardır. Önce yağını alır kevgirle olur mu bize mis gibi yağ sonra kalan ayranımsı kısmı kazana boşaltır, kaynadıkça parçalar olur ohh oldu mu bize mis gibi çökelek tamam Yarabbi bin şükür ! Tabi artık yapamıyor eski gücü kalmadı ... Ama Tokatta bunu düzgün bir şekilde yapan insanları çok rahat buluruz.

Neyse ekmekte çökelek kullandım. Büyük ihtimal bulamazsınız genelde yöresel olduğundan bu ürünler, olsun lor kullanabilirsiniz.


Malzemeler;

(200 ml lik su bardağı kullandım)

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
2/3 su bardağı zeytinyağ
2 çay kaşığı instant kuru maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
4,5- 5 su bardağı un


Üzeri İçin;

1 su bardağı taze çökelek
1 büyük kuru soğan
Maydanoz
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı susam
kırmızı biber
Zeytinyağ


Hamurun Yapılışı;

Sıvı malzemeleri derin bir kaba aldım. mayayı ve şekeride ekleyerek homojen bir şekilde karıştırdım. Tuzu ve konrollü bir şekilde unu ekledim.( Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olarak)
Kabın üzerini kapatarak 40 dakika hamurumu mayalandırdım.

Üst Malzemelerin Yapılışı;

Soğanı yemeklik olacak şekilde küçük küçük doğradım. Tavaya 1,2 çorba kaşık zeytinyağ dökerek soğanlarımı hafif pembe olacak şekilde kavurdum.

Pişen soğanları derin bir karıştırma kabıma aldım. Bütün malzemeleri ekledim. 2/3 çay bardağı kadarda zeytinyağ ekledim. bu kıvam fazlada olabilir. Sürülür derecede olması gerekiyor çünkü...


Mutlu Sona Doğru :)


Mayalanan hamurumu 13 bezeye ayırdım. Güzelce yuvarlayınki şekilleri güzel olsun.

Hamurları tepsiye aldım ve tepsi içerisinde elimle açtım. Üst harcı eşit olarak paylaştırdım ve Kaşığın tersi ile güzelce üzerilerine sürdüm.


!80 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim. Fırınlardan pişirme süresi değişebilir. 15 dakikadan sonra hafif ekmeklerin alt kısmına bakın kızarmış ise tamamdır :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder