8 Temmuz 2016 Cuma

Gül Lokumlu (Narin) Kurabiye :)





Güneş doğdu, gündüz oldu, rüzgar esti birde baktık sıcak oldu, gece oldu günler geçti... Aileden ayrı ilk bayram... Eminim aynı duyguları hisseden bir sürü kişi var. Neyse ne de işte anladım ki ölümden gerisi kolay yeter ki ölüm olmasın... Hayırlı bayramlar...O zamannnnnnn sofralar kurulsun eyyy ahali :DDD



Biz Tokatlıların bayram sofrası farklı olur... Sabah kahvaltı yoktur. Et dolması, pilav, pehli(kuzu incik) ve baklava vardır... Ne kadarda hafif bir menü değil mi :D Bizim dolmayı bilen bilir... Asma yaprağı ile sarılır. Eeee sarma onun adı derseniz eğer hayır ! Çünkü et sarması gibi bir şey henüz Tokatta duymadım :D

Her hanenin bayram sofrası adeti farklı oluyor ... Şimdi harika bir kurabiye tarifi paylaşıyorum. Favorilerimden ... Ağızda dağılan, rengi beyaz, sade bir kokusu olan, içinde gül lokumu bulunan narin bir kurabiye... Şimdi şöyle en önemli olan nokta bu kurabiyede nişasta... İyi bir nişasta kullanın... Ve nişastalar da kıvam olarak markadan markaya değişiyor bu yüzden kontrollü bir şekilde ekleyerek yoğurmanız gerekiyor... Reklam değil merak etmeyin :D kullandığım Pakmayanın buğday nişastası ve kıvam olarak 3 paket nişastası yeterli oldu . ( 200 gr olanlardan) Dr. Oetker 'in nişastasını kullandığımda ise 4 paket kullanıyorum. Bence işi garantiye alın 750 gr olacak şekilde nişastanız olsun. Tabi yumurtanın büyüklüğü de bu konuda etkili falan filan... 

Durum basit bütün malzemeleri ekle, yoğur, şekil ver, pişir ve yee:D



Malzemeler;


1 adet yumurta

1 çay bardağı pudra şekeri (küçük çay bardaklarından)
1 çorba kaşığı un
1 paket margarin ( oda sıcaklığında) 
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
750 gr buğday nişastası
300 gr lokum





Nişasta hariç bütün malzemeleri derin bir yoğurma kabına aldım. 3 adımda kontrollü şekilde nişastayı ekleyerek yoğurdum. markalara göre nişasta yoğunluğu farklı olabiliyor o yüzden dikkatli eklemek gerekiyor. Ele yapışmayan bir hamur olacak. 


Fındık büyüklüğünde parçalar kopararak içlerine lokum ekleyip yuvarladım. Geniş aralıklarla tepsiye dizdim. 170 derecede üzeri kızarmadan 10 dk veya 15 dk pişirilcek. Burada dikkatli olmak gerekiyor sürekli kontrol edin. Hafif sertleşmişse kurabiye tamamdır. Bu kadar :)


Üzerine pudra şekeri serpiştirebilirsiniz. Tereyağı ile hiç denemedim. Ve nişasta az geldi diye un çok eklemeyin hiç güzel olmuyor. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder