3 Eylül 2016 Cumartesi

PANKEK :) Eskiden Pankek mi vardı ?




Yarın pazar ... Pazar=Kahvaltı. Standart :)

Pazar günlerim poğaçasız geçmez. Ekmeğimi de yaparım taze taze ... Ekmek almıyorum çünkü net bir şekilde tiksiniyorum... keşke hijyen denilen olayı iyice benimseseler yada denetimler katı ve sıkı olsa. Neden böyle yazdım anlatıyım hemen; geçenlerde fırın önünden geçerken sıcak ekmek istedim istemez olsaydım. Zaten bu kıl tüy olayları beni yemekten soğutuyor günlerce düzgünce bir şey yiyemedim. 


Pankek de olay basit :) Sadece pişirirken dikkat edin güzelce baloncuklar oluşsun o zaman pankekin tersini çevirip pişirin. Ya bilmiyorum sanırım ben krepçiyim :D Bir ara pankeke de kafayı takmıştım nutellaya pankek ekleyerek yiyordum. Sanırım soğudum. Sevince öldürenlerdenim ... 

Pankekin dokusu; kek hamurundan daha akışkan, krep hamurundan daha koyu bir kıvam...



Malzemeler;

2 adet yumurta
2 veya da 3 yemek kaşığı şeker (tercihe bağlı ben biraz daha tatlı seviyorum o yüzden 3 yemek kaşığı kullanıyorum :)
1 su bardağı süt
10 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1/2 çay kaşığı tuz
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilin


Yumurta ve şekeri derin bir karıştırma kabına alarak çırpın. Süt, sıvıyağ, vanilin ve tuzuda ekleyerek bir çıpıcı yardımı ile güzelce karıştın. En son kabartma tozu ve unu da ekleyerek homojen bir kıvam elde edin. 5 dakika hamurunuzu dinlendirin.


Bu arada tavanıza bir tatlı kaşığı kadar sıvıyağ dökün ve peçete ile her tarafına yayın. Tavanız orta ateşte güzelce ısınsın. Elinizi hafif tavaya yaklaştırdığınızda sıcaklık geliyorsa tamamdır.

Bir kepçe yardımı ile tavaya aktarıyorum. Üzerinde bir milyon baloncuk oluştuğunda spatula ile ters çeviriyorum. 30 saniye falanda ters yüzü piştiğinde pankekler oldu da bitti. 

Afiyet Olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder