3 Aralık 2016 Cumartesi

Krem Peynir dolgulu Çikolatalı Kek ( birde Frambuaz Reçelli:))




Huzur evin kapısından içeriye girdiğinde burnuna gelen kek kokusu değil mi ? Ya da bence öyle :) Evde ki hayat belirtisi mutfak değil mi ? Ya da evin kalbi... Soğuk bir günde evdeki bir kase çorba mutlu etmez mi ? her şeyi geç fokurdayan demlik, güzelce demlenmiş bir bardak çay... Güzel bir yağmur... Bu havalar kek havası, kurabiye havası :) Akşamları mısır patlatma havası :D Uyumadan yarım saat önce sahlep içme havaları ... 

Geçenlerde hangi gündü hatırlamıyorum. İstanbul bildiğin buzdolabı modunda tabi titriyorum soğuktan :/ Eve bir girdim haydaa karnım aç, evde yemek yok, hazır yemeklerle de çok aram yok ... Annemin gönderdiği tarhanadan hemen bir kaşıkla pratik çorbayı yaptım. Neyse ki 5 dakikada oluyor ... Biraz doyurucu olsun diye annemin gönderdiği küçük kare mantılardan da attım içine ohhhhh.. İliklerime kadar mutluydum.. O anda kalktım kek yaptım haha :D


Bu kekin üzerinde abartmıyorum 3 gün düşündüm. Ya şimdi ben bu kakaolu kekleri sevmiyorum tatlarında değişik bir yavanlık oluyor ve kokuları da tabir edemiyorum şuan değişik oluyor. Ya da bu limon vanilya aromalarına çok alıştığımdan bilemiyorum. Krem peynirli dolgu böyle çizkekimsi. Chesecake gibi değil ama dokusunun naifliyi oradan geliyor. Kakaolu bir kek ile birleştiğinde üzerine birde benmari çikolatayla efsane bir tat oluyor. 

Ben dayanamadım kek soğuyunca hemen kestim. Ama bence keki bir gece önce yapın ertesi güne güzelce kekin dokusu kıvamlaşacak. Özellikle de içerisindeki krem peynir dolgusu. Dilimlediğiniz de ise sürpriz ...  Kek de aşırı pamuksu bir yapı var birde fazlasıyla nemli bir doku ! Hamurumsu değil ! Böyle olunca insanın damağında yoğun ama hafif bir tat bırakıyor, yorulduğun yerde ise krem peynirli dolgunun hafifliği ile insanı baymıyor.

Kremanın olduğu yerlere dilimledikten sonra frambuaz yerleştirin görüntü olarak daha güzel oluyor.

Bütün malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edin. Kekin güzelce kabarmasında işimize çok yarayacak. Vee tarifffff...





Malzemeler;

3 adet yumurta
2 su bardağı şeker (330 gr)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket dark kakao (50 gr)
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz
2 su bardağı un ( 240 gr )
1 paket vanilin veya 1 tatlı kaşığı vanilya özü
4 çorba kaşığı kaynar su


İç Dolgusu İçin

300 gr krem peynir
1/3 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta
1/2 su bardağı frambuaz reçeli
1 çay bardağı frambuaz

Üzeri İçin;

100 gr benmari çikolata




3 adet geniş kap hazırlayın.

1'inci kaba;  Krem peynir, toz şeker, yumurta ve frambuaz reçelini ekleyin mikser ile homojen olacak şekilde çırpın. 15 dakika kadar buzdolabında dinlendirin.

Fırını 175 dereceye ayarlayın;

2 'inci kaba ;  Un, kabartma tozu, karbonat, kakao, tuz ve vanilini beraberce eleyin

3'inci kaba; Yumurta, toz şeker, sıvı yağ ve sütü ekleyerek çırpın. 
Kuru malzemelerin olduğu karışımı, yumurtalı karışıma ilave edin. 4 yemek kaşığı kaynar suyu kuru malzemelerin üzerine ekleyin. Mikser ile kısa bir sürede bütün malzemeler karışacak şekilde çırpın.


Kek kalıbınızı güzelce yağlayarak un serpiştirin. Fazla unlardan Kalıbı ters çevirerek kurtulun:)

Kek harcının yarısını kalıba boşaltın. Krem peynirli kremayı kalıbına orantılı şekilde bir kaşık yardımı ile yavaşça ekleyin. Frambuazları serpiştirin. Üzerine kalan kek harcınıda yavaşça boşaltın.

Doğru fırına ...
1 saat pişirin...

Kek soğuduktan sonra dilimleyebilirsiniz. Ertesi günü beklerseniz daha güzel oluyor:)

Üzeri İçin;

Çikolatayı benmari olarak eritin. Oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Sonrada kekin her tarafına eşit şekilde gezdirin. Bu konuda sanırım ben çok başarılı olamadım:D (kekin soğuması lazım bu aşama için)

Ben daha sonrada benmari olarak çikolata hazırladım ve kek dilimlerine sürdüm . Bununla uğraşmazsanız eğer hazır çikolata kremalarını kullanabilirisiniz. Nutella saralle falan filan :)

Herkese afiyet olsun :)










8 yorum:

  1. Krem peynir derken tam olarak neyi kasdediyorsunuz soylemeniz mümkün olabilirmi acaba. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Tarcinli kurabiyenintarifini rica etsem mumkunmu tesekkrler

    YanıtlaSil
  3. En sonunda göğe yükselen kekin tarifini alabildim✌Gercekten coookk çilgin bir kek olmus ������Bayildimmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinize sağlık ozaman beğenmenize çok sevindim :))

      Sil
  4. merhaba, bu tarifi böğürtlen yerine vişne ile denesem sonuç size nasıl olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel olabilir sıkıntı olacağını sanmıyorum :)

      Sil
  5. Önceliklee tariflerinize bayılıyorum, söylemeden geçemeyeceğim :) Ya bu keklerle ilgili genel bir problemim var acaba yardımcı olabilir misiniz? Keklerim çok güzel kabarıyor ama içleri sünger gibi oluyor, ben daha yoğun daha doygun kıvamlı olmasını istiyorum ama bi türlü o kıvamı yakalayamadım.bunun bir sırrı bir püf noktası var mı? Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. krem peynir mi labnemi?

    YanıtlaSil