24 Şubat 2017 Cuma

Tereyağlı Vanilyalı Kek ( Efsane portakal tozu ilaveli :))





Evettt... Uzun süredir mutfakta  değişik denemeler yapmıyorum ve de doğal olarak paylaşım yapamıyorum. Neden, çünkü patlayan fırından sonra baya baya geri çekildim... Ee havalar da bomba zaten baharı görmeye çalışıyorum:D Birde sabah uyandığımda kapkara bir hava öğlene kadar ancak hava aydınlanıyor. Psikolojimi iyice bozdu :/ 

Kışı sevdiğimi zannederdim ta ki bu kışa kadar... Bence en güzeli bahar ne soğuk ne sıcak bunaltmayan hafif esintili, yüzünü yakmayan ama içini ısıtan güneşş ohhh mis ... Bir kaç ay sonrada sıcaktan daraldığımı yazıyor olacağım sanırım. 


Diğer sebeplerden biride artık büyük kalıplarda kek yapmıyorum. İki kişi yediğimiz sınırlı, yalan yeriz ama kiloyu ne yapacağız. Doğal olarak yapmayınca yemiyorsun :D Ama canımda çekiyor off o zamanda 1 yumurta ile iki küçük kek yeterli oluyor.

Bu kek kalıbını soran çok kişi oldu Paşabahçeden iki gün önce aldım. Uzun süredir almamak için direniyordum . Çünkü canını çıkarana kadar kek yapacağımı biliyordum. Öylede oldu bugün üst üste ikinci kekim de fırından çıktı. Kısa zamanda kek kalıbından soğumayı umuyorum yada başka bir kek kalıbına gönlümü kaptırmayı...

Aslında tereyağlı kekler daha lezzetli oluyor ama o tok yapısı çok beni cezbetmiyor. Sıvıyağ ile daha hafif daha özgür bir kek olsada tabi tereyağının damakta bıraktığı lezzet tartışmaya kapalı ! Kavrulmuş fındıkların kokusu keke bulaşacaksa bunun temelinde tereyağlı bir kek olmalıydı. Öylede oldu...



Kekin içerisine kendi yaptığım portakal tozunu ekledim. Aslında ben bu fikri instagram da gördüm ama kimde gördüğümü hatırlayamıyorum. Hatırlayamadığım için vicdanen huzursuzum... Kim olduğunu yazsa süper olur :) Çünkü bu kaloriferin üzerinde portakal kabuklarını kurutma fikri oradan aklıma düştü. Bir gecede portakal kabukları kaloriferin üzerinde kuruyor. Hopp biraz toz şekerle öğütücü de çekince efsane toz oluyor. Kekte ki kokusunu tarif edemem. Limon, ayva kabuklarını da kuruttum aynı şekilde toz elde edeceğim.



Malzemeler

(200 ml lik su bardağını ölçü olarak kullanabilirsiniz)

200 gr tereyağ
400 gr tozşeker (2 su bardağı)
3 adet yumurta
200 gr süt (1 su bardağı)
150 gr yoğurt (tepeleme 3 yemek kaşığı)
220 gr un
10 gr kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
1 portakal kabuğu rendesi
100 gr dövülmüş fındık
1 çay kaşığı margarin 
Birazda kalıbı unlamak için az miktarda un


Öncelikle fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz ve fındıkları 180 derecede 15 dakika kadar kavuruyoruz. Fırına göre fark edebilir kokusunu aldığınız an rengi de hafif değişince tamamdır. Sonra fındıkları havan yardımı ile dövüyoruz yoksa rondo da çekebilirsiniz.

Kek kalıbımı margarin ile yağlayarak her tarafa gelecek şekilde unladım. Fazlalıklardan kurtulmak içinde kalıbı ters çevirerek bir iki defa vurdum. (Niye margarin çünkü keki en güzel şekilde yapışmadan çıkardığı için)




Tereyağını benmari olarak eritiyoruz ( ısıya dayanaklı bir kabın yarısı kadar su ekleyin. kabın üzerine de suya değmeyecek şekilde başka bir kap yerleştirin. Bu kaba eriteceğiniz malzemeyi ekliyorsunuz. Kısık ateşte bu şekilde malzemeyi eritiyoruz)


Eriyen tereyağını derin bir karıştırma kabına alıyoruz, şekeri ekleyerek mikser ile çırpıyoruz. Oda sıcaklığına gelmesi için biraz beklemek gerekiyor. Sonra yumurtaları teker teker keke karıştıkça mikser yarımı ile çırpıyoruz. 

Yoğurt ve sütü karışıma  ekleyerek bir çırpıcı yardımı ile karıştırıyoruz.

Un, kabartma tozunu eleyerek keke ekliyoruz. Homojen şekilde karışınca tamamdır. En son limon, portakal kabuğu ve dövülmüş fındığı ekleyerek güzelce karıştırıyoruz tamamdır...

Keki kalıbıma döktükten sonra doğru fırına 180 derecede yaklaşık 40-45 dakika kadar pişiriyoruz. Fırından fırına farklar olabilir o yüzden kokusunu hissettiğinizde kürdan testi yaparak kekinizin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Bu kadar yapanlara afiyet olsun :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder