4 Şubat 2017 Cumartesi

Islak Kek (Browniye rakip olarak doğmuş:)) (Tencere Keki)




Annemin tarifi... Ne zamandı hatırlamıyorum lise veya üniversite bir gün eve geldiğimde annem bu tarifi yapmıştı. Aslında tencere keki kendisi... Teflon tencerede kısık ateşte pişiyor. Olur mu oluyor işte yanar mı yanmaz mı falandı filandı oluyor işte yani mis gibi yumuşacık nemli bir kek... Ben olayı biraz daha abarttım ve benmari çikolata ile kekimi taçlandırıyorum. 


Unutmuştum aslında bu tarifi... Sürekli aynı tarifleri yapan biri değilim sürekli arayış içerisinde değişik olan tarifleri değilde seveceğim tarifleri arıyorum. Klasikle, enteresan arası şeyler işte:)

Neyse bildiğiniz üzere benim patlayan fırından sonra, servis geldi kendince fırını yaptı gitti. Eeeee kekler kabarmıyor, poğaçalar taş gibi oluyor... Ne yapacaksın mecbur bu da can istiyor. Hazır kekleri de sevmem. Evde Büşra tatlı bir şey yok mu diyen bir eşimde var D: Beynimde çakan ani şimşekle unutulmuş tarif defteri açıldı. Sıva kolları Büşra dedikten sonra başladım yapmaya. Aman sanki börek açıyorum hahah :D Tencerede keki yaptım bir akşam çayla afiyetle yedik eşimde beğenince bu sefer fırın bir umut belki pişirir dedim ve attım...  Oldu:D Oleyyyy :DD 

Eğer bu tarifi fırın değilde ocakta pişirmek isterseniz tek gerekli olan düz bir teflon tencere... En kısık ateşte kapağı kapalı şekilde pişiyor. Piştiği zaman o efsane kek kokusu yayılıyor bir kürdan testi ile sonuçlandırmak yeterli:) Bu esnada tencerenin kapağını açmayın ve kapak hava almayan cinsten olsun:)

Çok basit cidden 5 dk yapması :) 



Malzemeler

200 gr şeker ( 1 su bardağı)
240 gr süt ( 1 su bardağı) + 120 gr süt
160 gr sıvıyağ (1 su bardağı)
25 gr kakao
3 adet yumurta
1 paket kabartma tozu (10 gr)
1 paket vanilya
80 gr un ( 6 yemek kaşığı)

Üzeri için isteğe bağlı 120 gr benmari olarak eritilmiş sütlü çikolata.)

200 gr şeker, 240 gr süt , 160 gr sıvıyağ ve kakaoyu derin bir kaba alın ve çırpıcı ile homojen kıvam olacak şekilde karıştırın.  Bu karışımdan 1 su bardağı ayırın. 
1 su bardağı ayırdığımız sosa 120 gr sütü ekleyin ve karıştırın. Bir kenarda dursun:)


Kaptaki karışıma yumurtaları ekleyerek çırpın. Sonra un, kabartma tozu ve vanilyayıda ekleyin. Son kez karıştırın ve tamamdır. 20/20 lik kare bir tepsi kullandım. Daha fazla büyük olanları kullanmayınız sakın incecik anlamsız bir kek olur. Tepsiyi 1  tatlı kaşığı yağı güzelce dağıttım. Kek hamurumu döktüm ve 180 derecede kokusu çıkana kadar pişirdim.

Niye dakika vermedin derseniz süre benin fırın kafayı yediği için riske giremiyorum birde  fırından fırına çok fark ediyor. Yaklaşık 20 dakikada pişti. 

Pişen keki fırından çıkarıp  2,3 dakika dinlendirin. Bu esnada kürdan ile keke sürekli batırınn. Sonra kare şekilde bıçakla kesin ve kenara ayırdığımız sosu eşit miktarda gezdirin.  Kek sosu güzelce çektiğinde dilerseniz benmari olarak çikolata eritin ve ılık bir şekilde keke yayın böyle çok güzel oluyor:D

Afiyet olsun :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder