13 Ağustos 2015 Perşembe

3 Peynirli ve Dereotlu Kek





Bazen bir domatesin bazen bir dereotunun bazen yumurtaların bazen tereyağının bazende bir peynirin hayalini kuruyorum. Bazen uyumadan önce düşündüklerim oluyor. Bazen sabah(öğlen aslında) gözümü uykudan ilk açtığımda  düşündüklerim bunlar oluyor :D 

Dereotunun elime sinen kokusunu seviyorum. Açıkçası çiğ çiğ yemeği sevmiyorum ama böyle bir şeylerin içinde olduğunda nefis oluyor. Hah işte kekimle de şahane oldu.

Poğaçalarla yarışan bir kekim var:) Beyaz peynir, kaşar peynir ve lor peyniri kullandım. Arkadaş olarak da birde dereotunu ekledim.Peynir sevmeyen çok insan var, bu kek peynir yemeyenler için tam bir alternatif. 

Normalde keklerde kesinlikle zeytinyağı kullanmam. Ama bu kek de zeytinyağı var ! Eğer zeytinyağınızın kokusu çok keskin değilse kullanın. Annemler geçen sene tatil dönüşü ev yapımı zeytinyağı almıştı. Yemeklerde falan onu kullanıyoruz. Kokusu, tadı tabi ki de çok keskin ama salatalar için marketlerde satılan hazır olanlardan kullanıyoruz. Ahh şu hazırlar yok mu zaten ! Kekte kullandığım hazır olanlardan. Bunları yazıyorum çünkü ona göre keki yaptığınızda yağınızı kullanın. Arada kalırsanız eğer ayçiçek yağı kullanın gitsin. Hatta tereyağı da güzel olur. Ama kesinlikle margarine HAYIR !!! Bu kadar besleyici bir keke margarin bir hakaret olur :D

Bu peynirli kek soğuduğunda peynirler sertleşirse eğer Büşra derseniz, kesinlikle söz konusu dahi değil. Çünkü pişerken peynirler kek hamuru ile tamamen özdeşmiş oluyor. Böyle nasıl anlatsam tiril tiril bir kek işte yahu :D 





Malzemeler

240 ml lik su bardağı ölçüsü ile,

4 adet yumurta (Benim kullandıklarım küçük yumurtalardı, 3 büyük yumurtada yeterli olur)
1 su bardağı zeytinyağı (Yukarıyı es geçerek direk tarifi okuyorsanız zeytinyağlı açıklama kısmını bir okuyun :))
1 su bardağı süt
2,5 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yarım demet kıyılmış dereoto
1 çay bardağı beyaz peynir (küçük küpler halinde)
1 çay bardağı kaşar peynir (küçük küpler halinde)
1/2 çay bardağı lor peyniri





Yağı, sütü ve yumurtayı karıştırma kabına alarak çırpıcı ile güzelce çırptım. Şeker ve tuzu ekledim biraz daha çırptım. Unu ekledim pürüzsüz olacak kadarda çırparak kabartma tozunu ekledim. Peynirleri ve dereotunu da spatula yardımıyla kek hamuruna karıştırdım.
Üzerlerine susam ve çörek otu serpiştirdim.
180 derecede kokusunu alana kadar pişirdim. Kürdan testi yapın. Genelde 35, 40 dakikada pişiyor ama kesin bir şey söyleyemiyorum çünkü herkesin fırını farklı :)

DİKKAT :))

Kalıbımı kesinlikle yağlamadım. Tabanına ve yanlarına yağlı kağıt yerleştirdim. Bu şekilde yağlardan dolayı kenarlarında çökme olmadan kabardı.

Keklerimi ısınmış fırına vermiyorum. Fırına yerleştirdiğim an derecesini ayarlıyorum.

İçinin hamur olmaması için lütfen fırından çıkardığınızda kalıbından çıkartın ve tamamen soğumasını bekleyin.

Elinizde olan herhangi bir peyniri de kullanabilirsiniz. Ama kesinlikle kokusu farklılaşmış sırf ziyan olmasın diye bir şeylerde kullanmaya çalıştığınız peynirler olmasın. Kek güzel olmaz bununla beraber bütün malzemeler ziyan olurdu birde Büşra sen suçlusun olur :D En iyisi tarifteki yinede.






2 yorum:

  1. harika oldu. tarifinize ek olarak 2 çorba kaşığı yoğurt da ekledim. teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Yaklaşık 4 yıldır gidip gelip Google'a 3 peynirli dereotlu kek yazarak tarifinizi bulup yapıyorum. Herhalde 15 20 kez yapmışımdır, tanıdığım herkese de yedirdim diye düşünüyorum 😁 o derece favori bir tarif benim için, çok teşekkürler

    YanıtlaSil