16 Ekim 2015 Cuma

Çikolataları Fındık Kreması ( Nutella )

Hey gidi nutella :) Halk efsanesi oldun da yesek mi yemesek mi arafın da kaldık... Yemedik, yemedim, yemeyin ozaman :)


Sürekli ev yapımı çikolatalı fındık kreması yapmak için fındık alıp durdum. Uzun süredir yapamadım çünkü her yapmaya kalktığımda fındıkları yedim ... Neyse dedim yürü Büşra markete gittim aldım geldim malzemeleri ve yaptım. Bence çok lezzetli hem o insanı baymayan bir tadı oldu hemde lezzetli oldu hemde kaşıkla dur durumu :) Bu ilk denememdi ve bizden onayı aldı. Bir kaç farklı tarif daha deneyeceğim onlarıda yaptıkça paylaşırım .

Şimdik şöyle anlatıyım fındıkları kahve öğütücüsünde öğüttüm böylelikle tamamen krema kıvamına geldi ve bir güzel fındığın yağı çıkmış oldu. Genelde bizim evde kullanılmayan bir sürü gereksiz elektrikli mutfak aletleri var. Hepsi bir yerde bir hevesle alınıp atılmış durumda :D Bu öğütücüden habersizdim öğütücüyü babannem de buldum. Varlığından emindim sormak ve hatırlamaları yeterliydi sordum ve gerçektende vardı :D Neyse eğer sizde yoksa şöyle yapın mutfak robotunda çekebilirsiniz. Pürüzsüz bir kıvam olması içinde en son krema hazırken süzerek kavanozlara boşaltın. Ben fındık parçalarının ağıza gelmesinden hoşlanmıyorum açıkcası.

Bu tariften 2 kavanoz çıkıyor. Bana çok bu ölçü derseniz. Malzemeleri yarı yarıya düşürebilirsiniz. Bizim aileye 2 kavanoz az geliyor açıkcası :D 

Bu arada bu çikolatayı yaptıktan sonra havuçlu kek yapın sonra kek dilimlerine bu çikolatayı bir güzel sürün ohh yanınada çay misss miss... Ben böyle yaptım abarttım dimi olsun :D





Malzemeler

1+ 2/3 su bardağı fındık
1+3/4 su bardağı tam yağlı süt
7/8 su bardağı süt tozu (60 gr)
3 yemek kaşığı bal
1 tutam tuz
160 gr bitter çikolata

160 gr sütlü çikolata






180 derecelik fırında fındıkları bir tepsiye aldım ve yaklaşık 15 dakika kadar kavurdum. Kavrulan fındıklar soğuduktan sonra öğütücü de krema kıvamına gelip yağı çıkana kadar çektim. Öğütücünüz yoksa mutfak robotunda çekebilirsiniz. Böyle en küçük olacak şekilde çekin ama.
Süt, süt tozu ve balı bir kaba aldım güzelce karıştırdım ve ocakta kaynadıktan sonra aldım. Çikolataları benmari usulü erittim.

Erimiş çikolataları fındık kremasını ekledim bir güzel karıştırdım. Sonra sütlü karışımı ekledim. Mikserle tamamen karışacak şekilde çırptım tamamdır.

Böyle çok sıvı oluyor bu paniklemeyin bir gün boyunca buzdolabında beklemesi gerekiyor. Sonrası tamamdır. Mutfak robotunda çektiyseniz fındıkları süzgeçten geçirerek kavanozlara alabilirsiniz. Ha yok fındık parçaları beni rahatsız etmez derseniz sallayın gitsin :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder