12 Ekim 2015 Pazartesi

Sarı Haşhaşlı Poğaçalar


Sizde misafir geleceği zaman sürekli ne yapsam yapsam diye düşünür müsünüz ? Ben düşünmem hani değişik sıradan olmasın diye bir geçiririm az bakarım tamamdır. Zorlamaya gerek yok misafir nasibi ile gelir. Önemli olan hoş sohbet muhabbet ve diken üzerinde oturmamak. Bazen bazılarının evine gidersin  off oda ne kadının bakışları öldürür. Çünkü titizdir oturduğun koltuk olur sana cam koltuk. Gezme gezme dolaşıyor bu kız diye düşünmeyin. Küçükken annemle giderdim bazen o zamanlardan aklımda kalmış. Sevdiğim insanlar olduğunda gidiyorum gerçi  annemle yoksa yok ne yapıyım. Rahat edemediğim yerde ne işim var. Ha bizde şu var. El adama ne der ! 

Maalesef... 

Konu bu değildi konu şuydu; bu şekilleri bir dergide görmüştüm hangisi hatırlayamıyorum da  sonra değişiklik olsun diye yapmıştım işte. Bu kadar :D Taa geçen sene yapmıştım aslında blogda da bulunsun. Bizim evde haşhaş eksik olmaz siyahı da sarısı da hatta sarısına beyaz haşhaş deriz biz.Aslında birde şu var ben bir şeyi uzun zamandır yanlış söylüyormuşum onu fark ettim. Siyah haşhaş yazıp bırakıyordum mesela aslında siyah haşhaş ezmesi yazmam gerekiyordu. Bizde iletişim bu şekilde gerçekleştiği için sıradan geliyordu bana ama sıradan değilmiş.  





Malzemeler

Hamur için;

1 su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı ılık su, 

3 yemek kaşığı yoğurt 

2 yemek kaşığı şeker, 

1 tatlı kaşığı tuz,

1 paket yasmaya ve 1 paket instant kuru maya 

2 yumurta (1'nin sarısı üzerine sürülecek) 

Un



İç Malzemesi için;

3 çorba kaşığı sarı haşhaş ezmesi
2 çorba kaşığı tahin (Koska'nın tahin-bal olan kavanozlardan kullanıyorum tatları daha güzel oluyor)
1 çorba kaşığı sıvıyağ






Fırını 180 dereceye ayarladım ve ısınmaya başladı.Bütün malzemeleri karıştırdım ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar un ekledim. 40 dk kadar mayalanması için beklettim. Şekildeki gibi açtım. . Tahini, haşhaşı ve sıvıyağı bir kasede güzelce karıştırdım. Tahin karışımını hamura sürdüm ve şekillerdeki gibi artık yaptım. Hamuru kestikten sonra dilimleri kaşığın tersiyle bastırdım.  Tepsiye yerleştirdikten sonra fırının derecesini kapattım ve 15 dk kadarda ısıtılmış fırında mayalandırdım. Fırın mayalanması da yaptıktan sonra tekrar fırını 180 dereceye ayarladım ve pişirdim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder